تبیان، دستیار زندگی
م  آقای الهام از تلاش دولت و برنامه ریزی وزارت مسكن برای كاهش قیمت زمین خبر داد. سخنگوی دولت دیروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی درخصوص سرگردانی نقدینگی در جامعه و احتمال گران شدن قیمت مسكن گفت : رویكرد دولت خارج ش...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

الهام : اطمینان می دهم اقدامی خلاف موازین شرعی انجام ندهیم

آقای الهام از تلاش دولت و برنامه ریزی وزارت مسكن برای كاهش قیمت زمین خبر داد.

سخنگوی دولت دیروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی درخصوص سرگردانی نقدینگی در جامعه و احتمال گران شدن قیمت مسكن گفت : رویكرد دولت خارج شدن زمین از حالت انتقال است . بطوریكه واگذاری بصورت ملكی انجام شده و مسكن , قیمت عیانی پیدا نماید كه این امر می تواند به مردم كمك كند.

آقای الهام سپس ورود نیروهای نظامی ایران به خاك عراق را تكذیب كرد و گفت كه درگیری و یا كشته شدن نیروهای ایرانی در نفوذ به خاك عراق صحت ندارد. وی در این خصوص به پیمان همكاریهای امنیتی ایران با كشورهای همسایه اشاره كرد و تصریح نمود كه هیچ نگرانی وجود ندارد.

وی سپس ایجاد ممنوعیت تحصیل برای دانشجویان فعال سیاسی را رد كرد.

وی درخصوص اجرای فرمان هشت ماده ای رهبر معظم انقلاب توسط دولت گفت : نعره هایی كه این اواخر شنیده شد , ناشی از مبارزه دولت با مفاسد اقتصادی و عمل به فرمان ایشان است .

سخنگوی دولت در مورد دستور رئیس جمهوری برای حضور زنان در ورزشگاهها و ابراز نگرانی مراجع درخصوص رعایت مسائل شرعی گفت : دولت اطمینان می دهد كه هیچ اقدامی خلاف موازین اسلامی صورت نخواهد گرفت و بنابر این جایی برای نگرانی نیست .

وی گفت : ما همیشه تذكرات و ارشادات علما و فقهای معزز را برای دولت فرصتی می دانیم و آنرا از نعم الهی به شمار می آوریم .

سخنگوی دولت به سوال خبرنگاری دیگر در خصوص لغو دستور رئیس جمهور برای حضور زنان در ورزشگاهها پاسخی نداد.

آقای الهام در مورد مبارزه دولت با بدحجابی گفت : دولت باید در این زمینه برنامه ریزی كند. وی افزود : با فرهنگ سازی , دستیابی به هماهنگ سازی در جامعه عملی است و این از مطالبات مردم است .

وی سپس پاسخگویی به سئوالی درخصوص دعوت از یك دیپلمات كهنه كار آمریكایی را به مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام محول كرد.

به گزارش خبرنگار ما , سخنگوی دولت قبل از پاسخگویی به سئوالات خبرنگاران به تشریح مصوبات و اقدام دولت پرداخت . وی تصویب كلیات لایحه بیمه اجباری متصدیان ساخت و ساز برای افزایش میزان استحكام بناها , اختصاص 498 میلیارد ریال برای جبران خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه در هفت استان كشور , اصلاح آئین نامه اجرایی بازنشستگی جانبازان و معلولان , اختصاص 1940 میلیارد ریال برای تكمیل نیروگاه بوشهر , طراحی نظام جامع برای استاندارد كردن و حمایت از حقوق و مزایای كامل كاركران , تهیه سند نهائی ایجاد اشتغال مولد و كمك به رفع مشكلات مالی یكصد كارخانه و واحد تولیدی را از جمله اقدامات دولت برشمرد و در خاتمه مژده داد كه تا چند روز آینده خبر نهائی شدن قرارداد ساخت 50 هزار واحد مسكونی برای معلمان و اعطای وام با بهره بانكی پائین به آنان , اعلام خوهد شد.

وی در مورد رسیدگی به مشكلات جامعه كارگری نیز تصریح كرد كه دولت از حقوق كارگران دفاع خواهد كرد. وی همچنین روز كارگر و معلم را به این دو قشر جامعه تبریك گفت .