تبیان، دستیار زندگی
ای  كشورهای اسلامی باید از امكانات و ذخائر خود در جهت افزایش قدرت علمی استفاده كنند  حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر دیروز در دیدار آقای شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر با تاكید بر لزوم ار...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دیدار امیر قطر با ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله خامنه ای

 كشورهای اسلامی باید از امكانات و ذخائر خود در جهت افزایش قدرت علمی استفاده كنند

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر دیروز در دیدار آقای شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر با تاكید بر لزوم ارتباط و همكاری بیش از پیش كشورهای اسلامی با یكدیگر خاطرنشان كردند : ایران و قطر باید همكاریهای خود را بیشتر از گذشته گسترش دهند زیرا نزدیكی دولتهای منطقه به نفع روابط دوجانبه و به نفع منطقه و جهان اسلام خواهد بود.

ایشان با اشاره به ثروتهای مادی و انسانی كشورهای اسلامی بویژه كشورهای منطقه افزودند : كشورهای اسلامی باید از این امكانات و ذخایر طبیعی و انسانی در جهت افزایش قدرت علمی خود استفاده نمایند.

رهبر انقلاب اسلامی , نفت و گاز منطقه را شیشه عمر تمدن صنعتی دنیای غرب دانستند و تاكید كردند : غربیها با استفاده از منابع طبیعی مسلمانان به پیشرفت علمی رسیدند و اكنون این قدرت علمی را وسیله ای برای سلطه و فشار بر دولتهای اسلامی قرار داده اند.

حضرت آیت الله خامنه ای ارتباطات و همكاریهای كشورهای اسلامی را بسیار ضروری خواندند و خاطرنشان كردند : البته این همكاریها و نزدیكی كشورهای منطقه به یكدیگر دشمنانی دارد كه امریكا و رژیم صهیونیستی در راس این دشمنان هستند.

ایشان با اشاره به تلاش گسترده دشمنان انقلاب اسلامی ایران در سالهای نخست پیروزی این انقلاب برای ایجاد فضای بدبینی و خصومت نسبت به ایران در میان كشورهای منطقه افزودند : با وجود تلاش دشمنان در ایجاد فضای منفی در آن مقطع اما اكنون آن فضا وجود ندارد و جمهوری اسلامی ایران آماده همكاری با همه كشورهای منطقه است و كشورهای منطقه نیز دوست و دشمن خود را بخوبی تشخیص می دهند.

در این دیدار كه آقای احمدی نژاد رئیس جمهور نیز حضور داشت آقای شیخ حمد بن خلیقه آل ثانی امیر قطر ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران و دیدار با حضرت آیت الله خامنه ای , تاكید كرد : گسترش روابط با كشورهای اسلامی و منطقه بویژه جمهوری اسلامی ایران از سیاستهای اصلی دولت قطر است .

وی با مثبت ارزیابی نمودن مذاكرات خود در تهران افزود : ما نیز معتقدیم كشورهای اسلامی باید همكاریها را گسترش دهند و از منابع طبیعی و انسانی خود در جهت صحیح و برای استحكام زیرساختهای علمی , اقتصادی , و بهداشتی و بالا بردن تواناییهای خود استفاده كنند.

شایان ذكر است امیر قطر شب گذشته با آقای احمدی نژاد رئیس جمهور نیز دیدار و گفتگو كرد.

پس از مذاكرات خصوصی امیر قطر با رئیس جمهوری اسلامی ایران كه حدود 45 دقیقه طول كشید , مذاكرات رسمی آنان با حضور دیگر مقامات عالیرتبه دو كشور برگزار شد. در این مذاكرات , راههای گسترش روابط دوجانبه در زمینه های مختلف بحث و بررسی شد.