تبیان، دستیار زندگی
یت  جمعی از علمای مصر با اعلام مخالفت شدید با به رسمیت شناخته شدن فرقه بهاییت در این كشور , پیروان این فرقه را منافق و دشمنان اسلام دانستند. به گزارش واحد مركزی خبر از خارطوم , در پی حكم دادگاه اداری مصر كه به تازگی فرق...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مخالفت علمای الازهر با به رسمیت شناختن بهائیت

جمعی از علمای مصر با اعلام مخالفت شدید با به رسمیت شناخته شدن فرقه بهاییت در این كشور , پیروان این فرقه را منافق و دشمنان اسلام دانستند.

به گزارش واحد مركزی خبر از خارطوم , در پی حكم دادگاه اداری مصر كه به تازگی فرقه بهاییت را به رسمیت شناخته است , بخشهای مختلف خبری رادیو و تلویزیون مصر به نقل از جمعی از علمای الازهر مصر اعلام كردند فرقه بهاییت ساخته دست صهیونیستها و پیروان آن دشمنان همیشگی اسلام هستند بنابراین به رسمیت شناخته شدن آنان از جانب دولت مصر خلاف اصول اسلام است .

دكتر « محمد ابولیله » از علمای الازهر در مصاحبه با تلویزیون مصر در این باره گفت بهاییان نه تنها یگانگی خدا و خاتمیت رسول مكرم اسلام (ص ) را قبول ندارند بلكه بسیاری از اصول مسلم اسلام را هم نادیده می گیرند و هیچ توجیهی برای به رسمیت شناخته شدن آنان در یك كشور اسلامی وجود ندارد.

دادگاه اداری مصر هفته گذشته در رسیدگی به شكایت یك مصری بهایی كه از وزیر كشور مصر شكایت كرده بود با صدور حكمی جنجالی اعلام كرد با توجه به اعتراف اسلام به آزادی انسان در اختیار دین , مذهب بهائیت باید در مصر به رسمیت شناخته شود و پیروان این مذهب از حقوق عادی و شهروندی معمولی مانند همه ساكنان مصر بهره مند شوند.

براساس این حكم , وزیر كشور باید شرایط زندگی عادی را برای پیروان این مذهب در كشور فراهم كند.

تلویزیون مصر اعلام كرد هم اكنون بیش از ده هزار بهایی در این كشور زندگی می كنند.