تبیان، دستیار زندگی
رئیس سازمان مدارس ومراکز غیردولتی وتوسعه مشارکت های مردمی گفت: استفاده از مشارکت های مردمی فقط صرفا توسعه مدارس غیردولتی نیست، باید از تمامی ظرفیت های قانونی توسعه مشارکت مردمی در جهت کمک به آموزش وپرورش بهره گرفت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهره مندی از تمامی ظرفیت های قانونی توسعه مشارکت های مردمی در جهت کمک به آموزش وپرورش

بهره مندی از تمامی ظرفیت های قانونی توسعه مشارکت های مردمی در جهت کمک به آموزش وپرورش

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وتوسعه مشارکت ‌های مردمی گفت: استفاده از مشارکت ‌های مردمی فقط صرفا توسعه مدارس غیردولتی نیست، باید از تمامی ظرفیت ‌های قانونی توسعه مشارکت مردمی در جهت کمک به آموزش و پرورش بهره گرفت.

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از سازمان مدارس غیردولتی وتوسعه مشارکت های مردمی، مرضیه گرد، درگرد همایی روسای ادارات مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت ‌های مردمی استان‌ ها اظهارکرد: با توجه به سیاست های دولت تدبیر و امید و وزیر آموزش و پرورش امروز بیشتر از هر زمان دیگر نیازمند مشارکت و حضور مردم در عرصه آموزش و پرورش هستیم که امیدواریم با توجه به فرصت آفرینی مردم عزیز برای دولت مردان بزرگ کشور بزودی شاهد تحقق موفقیت های روز افزون برای کشور عزیزمان ایران اسلامی باشیم .

وی با اشاره به اسناد بالادستی و سند تحول بنیادین آموزش وپرورش گفت : در حال حاضر نقشه راه طبق سند تحول بنیادین برای آموزش و پرورش ترسیم است و هم چنین وظایف اصلی سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی در این سند به خوبی مشخص و روشن است .

گرد با تاکید برنقش روسای ادارات مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌ های مردمی در استان ها افزود: مدیران مشارکت ‌های مردمی باید در همه حوزه‌ ها بخصوص درحوزه مدارس و مراکز غیر دولتی، مدارس آموزش از راه دور و مدارس هیات امنایی نقش موثر خود را به خوبی ایفا نمایند و با استفاده از قدرت قانونی و اداری خودشان سعی نمایند نقش توسعه مشارکتی خود را که جزو سیاست های اصلی دولت است را به خوبی در استان ها ایفا نمایند .

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی ادامه داد: دو وظیفه عمده برعهده این سازمان گذارده شده که توسعه مدارس ومراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی است که اصلی ترین کار این سازمان می باشد و امیدواریم با عملیاتی کردن این دو برنامه بتوانیم گام های موثری برداریم .

گرد اظهارکرد: متاسفانه یکی از مشکلات اصلی ما بحث ورود تعزیرات به مدارس است که طبق قانون نظارت بر امورآموزشی و پرورشی مدارس غیردولتی برعهده آموزش و پرورش وشورای نظارت است ولی باتوجه به پیگیری های مکررصورت گرفته شاهد نقض، نقش حاکمیتی آموزش و پرورش از سوی سازمان تعزیرات حکومتی هستیم که به شدت پیگیر این قضیه هستیم و از حق قانونی و حاکمیتی خود دفاع خواهیم کرد .

وی با اشاره به اقدامات خوبی که درطی چهارسال گذشته دراین سازمان درحوزه‌ های مختلف از جمله؛ دائمی شدن قانون تاسیس مدارس غیردولتی، ساماندهی نظارت بر شهریه و برنامه های آنان، بحث خرید خدمات آموزشی در راستای توسعه عدالت آموزشی به ویژه در مناطق محروم و حاشیه شهر ها، تقویت شوراهای آموزش و پرورش و تقویت کیفی مدارس آموزش از راه دور و..... صورت گرفت که امیدواریم با استمرار این خدمات و حمایت های جدی از ارکان سازمان بتوانیم با رفع مشکلات احتمالی در جهت کیفیت بخشی به نظام تعلیم وتربیت کشور گام های موثری برداریم .

گرد با تاکید براینکه اکثر مسئولین بلند پایه کشور یکی از مهم ترین راه های برون رفت آموزش و پرورش از مشکلات کنونی را تقویت نقش مشارکت ‌های مردمی در امر آموزش و پرورش می ‌دانند، گفت: امیدواریم با کمک و همراهی سایر نهادهای دولتی و غیر دولتی و هم چنین کمک ‌های شما مدیران مشارکت‌ های مردمی در استان‌ ها، تحول جدی در آموزش و پرورش کشور رخ دهد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی گفت: استفاده از مشارکت ‌های مردمی فقط صرفا توسعه مدارس غیردولتی نیست بلکه راه های مشارکت مردم در آموزش و پرورش بسیار گسترده، مهم و تاثیرگذار است که این راه ها باید شناسایی و در جهت کمک به نظام تعلیم و تربیت به کار گرفته شود و از تمامی ظرفیت های قانونی مانند قانون شوراها بهره مند شویم.

گرد با اشاره به برگزاری هفتمین جلسه شورای سیاست گذاری، برنامه ریزی و نظارت مدارس و مراکز غیر دولتی گفت: این حرکت بعد از تصویب دایمی شدن قانون مدارس و مراکز غیردولتی به نوبه خود بی‌سابقه بوده است و آثار نتایج خوبی در تفویض اختیار به مناطق و شهرستان‌ ها به همراه داشته که امیدواریم بتوانیم با عملیاتی کردن تمام بندهای قانون به وظایفی قانونی خود عمل نماییم .

وی ضمن تشکر از زحمات روسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌ های مردمی در استان ها افزود: امیدواریم امسال با همت و همراهی شما عزیزان شهریه مدارس غیردولتی طبق الگوی شهریه درتمامی مدارس به درستی محاسبه وبه موسسین مدارس ابلاغ گردد و هم چنین با نظارت دقیق و راستی آزمایی اطلاعات وارده در سامانه الگوی شهریه درجهت واقعی شدن شهریه مدارس غیردولتی بتوانیم با آگاهی بخشی به افکار عمومی ازکیان مدارس غیردولتی که در جهت کمک به نظام تعلیم و تربیت کشور تلاش می نمایند حمایت كنیم.

مرکز یادگیری سایت تبیان، تنظیم: زینب شاه مرادی