تبیان، دستیار زندگی
ست   حضرت آیت‌الله مكارم شیرازی ادامه اشغال كشورهای اسلامی را موجب نگرانی جهان اسلام عنوان كرد.   حضرت آیت‌الله ناصر مكارم شیرازی در گفت‌وگویی با شبكه تلویزیونی روسیه در پاسخ به توان‌مندی ایران در ز...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اشغال كشورهای اسلامی موجب نگرانی مسلمانان است

حضرت آیت‌الله مكارم شیرازی ادامه اشغال كشورهای اسلامی را موجب نگرانی جهان اسلام عنوان كرد.

حضرت آیت‌الله ناصر مكارم شیرازی در گفت‌وگویی با شبكه تلویزیونی روسیه در پاسخ به توان‌مندی ایران در زمینه انرژی هسته‌ای گفت: پیروزی هسته‌ای برای ملت ما یك مسأله سرنوشت ساز شده است، یعنی تمام اقشار جامعه و گروه‌های مختلف سیاسی خواهان این حق هستند.
وی با بیان این‌كه هیچ كسی در ایران نمی‌تواند از این فن‌آوری صرف نظر كند، اظهار داشت: این‌كه غربی ها با هم متحد شوند و بر ضد ما اقدامی انجام دهند، احتمالی است كه از نظر سیاسی و اجتماعی قابل قبول نیست. اگر هم این اقدام صورت گیرد ما با قدرت ایستاده‌ایم و نمی‌توانیم عقب‌نشینی كنیم؛ زیرا مطمئن هستیم كه پیروز می‌شویم. شرایط ما با افغانستان و عراق متفاوت است. ملت ایران قدرت‌مند است، به همین دلیل خودش را باور كرده و اعتماد به نفس دارد.
این مرجع تقلید با اشاره به شعار ملت‌های عراق و افغانستان مبنی بر خروج اشغالگران از سرزمین‌ آن‌ها خاطر نشان ساخت: ملت‌های مسلمان این دو كشور شعار می‌دهند كه بیگانگان از كشور ما بیرون بروند. این اقدام هم به نفع خود اشغالگران و هم به نفع ما و اگر به اشغال خود ادامه دهند، هم به ضرر ماست و هم به ضرر خود آن‌ها. آمریكایی‌ها هرگز نمی‌توانند ملت افغان‌ و عراق را بر ضد ما تحریك كنند، ولی وجود اشغال‌گران در این دو كشور برای ما موجب نگرانی است.