تبیان، دستیار زندگی
ست   عضو هیات علمی امناء نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها گفت: سیره انبیاء، اولیاء و ائمه ''عج'' همواره این بوده كه مردم را با بینش و بصیرت پرورش دهند و از جهل و نادانی برهانند. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حركت ائمه''ع'' همواره درجهت جهل زدایی از جامعه بوده است

عضو هیات علمی امناء نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها گفت: سیره انبیاء، اولیاء و ائمه ''عج'' همواره این بوده كه مردم را با بینش و بصیرت پرورش دهند و از جهل و نادانی برهانند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام و المسلمین رمضانی در گفتگو با شبستان ضمن بیان مطلب فوق افزود:‌هر چه علم رشد كند و معرفت انسانها افزونتر گردد نیاز به دین بیش از بینش نمایان می شود.

وی دانایی و عقلانیت و خردورزی را شرط اساسی دینداری دانست و خاطر نشان كرد: ضروری است جامعه مسلمین به راه های سلطه سیاسیف فرهنگی، اجتماعی در دشمنان خویش واقف بوده و با اگاهی كامل همواره مهیا باشند.

استاد حوزه علمیه اضافه كرد: ‌نه تنها شناخت خود در مسیر صحیح لازمه سعادت است بلكه دشمن شناسی و ایجاد بستر مناسب و استراتژی لازم برای مقابله با دشمن از ملزومات رسیدن انسان به كمال محسوب می شود.

حجت الاسلام رمضانی با بیان اینكه افراد جامعه اسلامی هم چنانكه نسبت به آب عطش می ورزند نیازمند علم و دانش هستند افزود: اهل تحلیل سیاسی شدن و مسائل روز را آگاهانه بررسی كردن و جاهل نماندن و از جهل مردم سوء استفاده نكردن مانند نماز واجب می باشد.

وی افزود: انبیاء و اولیاء همیشه در صدد آگاهی بخشی بوده اند و این تلاش بر آمده از این باور است كه اگر آگاهی دهی در جامعه صورت پذیرد فطرت كمال جو و عقل كمال پرست بشر سراغ هیچ مكتب غیراز دین نخواهد رفت.