تبیان، دستیار زندگی
ست  آیت الله مكارم شیرازی در دیدار رئیس دانشگاه علوم قرآنی سودان و هیات همراه قرآن را محور وحدت جهان اسلام و قوی ترین وسیله ارتباطی بین مسلمین خواند.   آیت الله مكارم شیرازی در این دیدار با اشاره به محوری...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قرآن محور وحدت جهان اسلام است

آیت الله مكارم شیرازی در دیدار رئیس دانشگاه علوم قرآنی سودان و هیات همراه قرآن را محور وحدت جهان اسلام و قوی ترین وسیله ارتباطی بین مسلمین خواند.

آیت الله مكارم شیرازی در این دیدار با اشاره به محوریت قرآن در وحدت جهان اسلام آن را قوی ترین وسیله ارتباطی بین مسلمین دانسته و اظهار داشت: اگر مسلمانان پیرامون قرآن گرد آیند دشمنان اسلام را در ایجاد توطئه های تفرقه افكنانه مایوس خواهند كرد.

وی گرایش جوانان ایران به فراگیری علوم قرآنی را ستودند و بیان داشت: قبل از پیروزی انقلاب دامنه فعالیت های قرآنی محدود به مدارس دینی بود، ولی بعد از پیروزی انقلاب دامنه گرایش به قرآن روز به روز افزایش می یابد وهم اكنون حافظان قرآن كریم در سنین مختلف بویژه اطفال 6 تا 8 ساله در ایران وجود دارند كه به جمیع جهات علوم قرانی از جمله، تلاوت، تجزیه، تفسیر تربیتی و موضوعی و معارف قرآنی می پردازند.

این مرجع تقلید در ادامه بر لزوم تقویت همكاری بین مجامع علمی و حوزوی دو كشور سودان و ایران تاكید كرد وافزود: هم اكنون در حوزه علمیه قم بیش از چهل هزار طلبه مشغول به تحصیل می باشند كه ده هزار نفر از آنان را طلاب غیر ایرانی از حدود صد كشور جهان تشكیل می دهند و در عرصه های مختلف علمی از جمله علوم قرآنی ، عقاید، حدیث ، فقه و اصول آموزش می بینند.

شایان ذكر است در ابتدای این دیدار رئیس دانشگاه علوم قرآنی سودان، از حضور در حوزه علمیه قم ابراز خرسندی نمود و با ارائه گزارشی از فعالیت های علمی و فرهنگی دانشگاه علوم قرآنی سودان گفت: مردم مسلمان سودان بویژه جوانان، اشتیاق فراوانی به فراگیری علوم قرآن و معارف اهل بیت''ع'' از خود نشان می دهند و بسیاری از آنان در دانشگاه علوم قرآنی سودان كه از مهمترین دانشگاه های این كشور است مشغول به تحصیل علوم قرآن و نشر و ترویج معارف اسلامی می باشند.