تبیان، دستیار زندگی
شد همزمان با سالروز شهادت فقیه فرزانه، شهید مرتضی مطهری مراسم بزرگداشت این استاد گرانقدر در حرم مطهر حضرت معصومه''س'' برگزار شد.   در این مراسم حجت الاسلام صدیقی از شهید مطهری به عنوان عالم اسل...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بزرگداشت شهید مطهری در حرم حضرت معصومه برگزار شد

همزمان با سالروز شهادت فقیه فرزانه، شهید مرتضی مطهری مراسم بزرگداشت این استاد گرانقدر در حرم مطهر حضرت معصومه''س'' برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام صدیقی از شهید مطهری به عنوان عالم اسلامی، حكیم الهی و عارفی حقیقی یاد كرد و اظهار داشت: اثر وجودی شهیدمطهری نه تنها در شكل گیری نهضت اسلامی موثر بود بلكه وی در تحقق نظام اسلامی و تداوم آن از اركان نظام به حساب می آمد. شهادت او تزریق حیات به انقلاب بود و آثار به جامانده از این شهید، برای همیشه او را معلم ، استاد و مقتدا همگان قرار داد.

این خطیب توانا، به اثر گذاری شهید مطهری در بیداری افكار خفته جامعته و همسویی دانشگاهیان و حوزویان با انقلاب اسلامی اشاره و تصریح كرد: شهید مطهری به عنوان مجتهدی كامل، حكیمی توانا، فردی منطقی و اهل استدلال بودند كه با حضور در دانشگاه و نگاشتن مقاله در نشریات آن زمان، زمینه بیداری اسلامی را درجوانان آغاز كردند و در جهت پاسخگویی و رفع شبهات و انحرافاتی كه دربرابر اسلام بود، به پاخاست.

حجت الاسلام صدیقی، از شهید آیت الله مطهری به عنوان یك فقیه، نویسنده، استاد دانشگاه، شخصیت برجسته سیاسی و پرچم دار نهضت یاد كرد و افزود: شهید استاد مطهری دین را با حقانیت وجود خود لمس كرده بود و دین اسلام را به عنوان دینی زنده، داری جهاد و شهادت، عشق و عرفان معرفی كرد و از ترفندهای دشمنان آگاهی داشت و در برابر این ترفند ها مردانه و آگاهانه مقاومت می نمود .