تبیان، دستیار زندگی
ست  حضرت آیت‌الله نوری همدانی كسب علم و معرفت را یكی از مهم‌ترین عوامل رسیدن انسان به كمال دانست.   حضرت آیت‌الله  نوری همدانی یك‌شنبه در دیدار جمعی از معلمان زن استان مشهد و دانش‌آموزان استان قزوین...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كسب علم یكی از مهم‌ترین عوامل رسیدن انسان به كمال است

حضرت آیت‌الله نوری همدانی كسب علم و معرفت را یكی از مهم‌ترین عوامل رسیدن انسان به كمال دانست.

حضرت آیت‌الله  نوری همدانی یك‌شنبه در دیدار جمعی از معلمان زن استان مشهد و دانش‌آموزان استان قزوین اظهار داشت: تمام موجودات عالم هستی نیازمند عواملی هستند تا در سایه آن خود را به كمال و سعادت برسانند. علم یكی از مهم‌ترین عوامل رسیدن انسان به كمال است، انسان بی‌سواد هرگز نمی‌تواند در راه تكامل گام بردارد.
وی با تأكید بر این‌كه انسان و جامعه بی‌سواد از نعمات الهی بی‌بهره است تصریح كرد: گسترش علم و دانش در هر جامعه‌ای باید از كودكی و نوجوانی به افراد آموزش داده شود تا در بزرگ‌سالی دارای دانش شوند.
ایشان ایمان را در رسیدن انسان‌ها به كمال بسیار مهم ارزیابی كرد و توضیح داد: هر چه ایمان انسان قوی‌تر باشد استقامت و ثبات قدم او در برابر دشمنان بیشتر می‌شود.
وی در ادامه با بیان این‌كه خداوند كفار را دشمن همیشگی و دایمی مسلمانان معرفی كرده است افزود: از صدر اسلام تاكنون و حتی آینده ، استكبار جهانی، صهیونیسم و نصارا با مسلمانان دشمن بوده و هستند . امروز در مسأله انرژی هسته‌ای هم شاهد هستیم علی‌رغم توانایی جوانان و دانشمندان ایران در دست‌یابی ایران به حق مسلم و طبیعی خود آن‌ها مانع از ترقی ما می‌شوند.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی تدكید كرد: امروز نوجوانان و جوانان ایران در فراگیری علوم و معارف اسلامی دارای شور و اشتیاق مثال زدنی هستند و با همین شور و حرارت در مقابل دشمنان اسلام ایستادگی می‌كنند.