تبیان، دستیار زندگی
ند رییس‌اداره تهذیب و تربیت مدارس حوزه علمیه قم گفت: درحال حاضر ‪ ۵۰‬مشاور به پنج هزار طلبه در ‪ ۴۰‬مدرسه علمیه در این استان مشاوره می‌دهند. حجت‌الاسلام مرتضی خادمی روز یكشنبه افزود:این‌مشاوران حوزوی كه از میان اساتید برجس...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

‪ ۵۰‬مشاور در ‪ ۴۰‬مدرسه علمیه در قم به‌طلاب خدمت می‌كنند

رییس‌اداره تهذیب و تربیت مدارس حوزه علمیه قم گفت: درحال حاضر ‪ ۵۰‬مشاور به پنج هزار طلبه در ‪ ۴۰‬مدرسه علمیه در این استان مشاوره می‌دهند.

حجت‌الاسلام مرتضی خادمی روز یكشنبه افزود:این‌مشاوران حوزوی كه از میان اساتید برجسته انتخاب می‌شوند در زمینه‌آسیب شناسی مدارس، مسائل اخلاقی و معنوی در بین‌طلاب و سركشی از حجره‌های مدارس اقدام می‌كنند.

وی ادامه داد: مشاوران سال گذشته ‪ ۵۵۰‬جلسه درس اخلاق برگزار كرده و ‪۱۴‬ هزار و ‪ ۵۰۰‬ساعت نیز به طلاب مشاوره دادند.

خادمی، شناسایی مشكلات موجود حوزوی، پیشگیری از بروز مشكلات اخلاقی، معنوی و تربیتی در مدارس حوزه‌های علمیه و احیای نماز صبح در مدارس را از وظایف دیگر مشاوران ذكر كرد.

وی تصریح كرد: این مشاوران در طول سال گذشته ‪ ۱۸۵‬جلسه توجیهی برای رفع مشكلات طلاب پایه اول داشتند.

وی خاطرنشان كرد: در سال جاری قرار است برای هر ‪ ۱۰۰‬نفر طلبه یك مشاور دینی منصوب شود.

خادمی افزود: حوزه علمیه نیز برای این مشاوران كارگاههای آموزشی و سمینارهای مختلفی برگزار می‌كند تا آنان از مشكلات موجود حوزه مطلع شوند.

وی با اشاره به نقش مشاوران حوزوی در مدارس علمیه گفت: این افراد علاوه برطرف كردن مشكل طلاب از كم رنگ شدن اخلاق و معنویت در حوزه‌های علمیه جلوگیری خواهند كرد.

وی افزود: بسیاری از طلابی كه برای اولین بار وارد حوزه می‌شوند باقوانین حوزوی آشنایی ندارند به همین دلیل وجود مشاور در كنار آنها ضروری است.