تبیان، دستیار زندگی
ست  تنها راهكار پیروزی روحانیان شناخت آنان از توانایی خودشان است. آیت الله "حسن ممدوحی" روز شنبه در اجلاسیه جامعه مدرسان حوزه علمیه قم در حسینیه امام خمینی (ره) همدان افزود: پیشرفت روحانیان در گرو شناخت و بازیابی عم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راهكار پیروزی روحانیت شناخت توانایی‌های خود است

تنها راهكار پیروزی روحانیان شناخت آنان از توانایی خودشان است.

آیت الله "حسن ممدوحی" روز شنبه در اجلاسیه جامعه مدرسان حوزه علمیه قم در حسینیه امام خمینی (ره) همدان افزود: پیشرفت روحانیان در گرو شناخت و بازیابی عملكرد خودشان است.

وی اضافه كرد: روحانیان رسالت ابراهیمی به دوش دارند و باید از این قدرت خود استفاده كنند.

ممدوحی بیان كرد: اشتباه طاغوت و ابرقدرت‌ها در هر زمان و مكانی این است كه وسیله مدیریت در عالم را زر، زور و ابزار جنگی می‌دانند ، در حالی كه آنچه عالم را اداره می‌كند تنها قدرت لایزال الهی است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: روحانیان باید در برابر تهاجم فرهنگی و نواقص و مشكلات جامعه استقامت به خرج دهند.

آیت‌الله "صابری همدانی" افزود: باید مجاهدی تربیت كرد كه بتواند با مردم تعامل داشته باشد.

وی اضافه كرد: ما تنها با عمل كردن به یك آیه از قرآن كه ما را به علم هدایت كرده بود، توانستیم به چرخه انرژی هسته‌ای دست یابیم.

وی بیان كرد: در سالی كه به نام پیامبر اكرم (ص) نام‌گذاری شده است باید سیره این بزرگوار را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهیم.

امام جمعه ملایر نیز بر تقویت حوزه‌های علمیه در شهرستان‌ها تاكید كرد و افزود: با این كار حوزه علمیه قم این بار سنگین را به تنهایی به دوش نخواهد كشد.

حجت‌الاسلام "عبدالرضا فاضلیان" افزود: اگر بناست اسلام باشد، حوزه‌های علمیه نیز باید فعال باشند.

مدیر كل اطلاعات همدان نیز گفت: دشنمنان خواستار ایجاد تفرقه در جامعه هستند ولی روحانیت بهترین نقش را در ایجاد وحدت و هماهنگی بین مردم دارد.

حسینی، نتیجه وحدت، هماهنگی و امنیت در استان را وجود مسوولان انقلابی دانست.

وی اضافه كرد: استان همدان به دلیل داشتن افراد اصیل و دانشمند همیشه مورد توجه مراكز علمی و دینی بوده است.