تبیان، دستیار زندگی
استاد حوزه ارتباطات گفت: روابط عمومی پویا و هوشمند روابط عمومی است که برای حل مشکلات ارتباطی سازمان، برنامه ارتباطی داشته باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روابط عمومی هوشمند باید برنامه ارتباطی داشته باشد

استاد حوزه ارتباطات گفت: روابط عمومی پویا و هوشمند روابط عمومی است که برای حل مشکلات ارتباطی سازمان، برنامه ارتباطی داشته باشد.

هومن بهلولی- روابط عمومی

به گزارش  تبیان و به نقل از فارس، حمید شکری‌خانقاه در جشنواره تجلیل از روابط عمومی‌های برتر استان قزوین که صبح امروز در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: هوشمندی در روابط عمومی به معنای دیدن نادیده‌ها و شنیدن ناشنیده‌ها است .

وی افزود: مشارکت‌آفرینی، تفاهم‌آفرینی، بینش‌آفرینی، امیدآفرینی، شادی‌آفرینی و فرصت‌آفرینی از جمله شاخصه‌های روابط عمومی هوشمند است .

استاد حوزه ارتباطات با تأکید براینکه باید به سمت تحول حرکت کنیم، اضافه کرد: یک روابط عمومی پویا باید آینده‌نگر بوده و مهارت پاسخگویی به تغییرات را داشته باشد .

شکری‌خانقاه با بیان اینکه نخستین شاخصه در روابط عمومی هوشمند نگرش و تجسم ارتباطی است، عنوان کرد: در روابط عمومی هوشمند باید با استفاده از این مهارت، آینده ارتباطی دلخواه سازمان خود را تصور کرده و در راه رسیدن به آن هوشمندانه برنامه‌ریزی کرد .

وی مطرح کرد: فلسفه روابط عمومی مردم‌داری بوده و هدف آن ایجاد، حفظ و تداوم تفاهم بوده و وظیفه آن اطلاع‌رسانی و پاسخگویی است .

استاد حوزه ارتباطات با اشاره به شاخص‌های روابط عمومی در سازمان‌های سرآمد خاطرنشان کرد: آینده‌نگری، بحران‌ستیزی،اعتبارسازی  برای سازمان، فرهنگ‌سازی، نظریه‌پردازی، تقویت اعتماد، افزایش شبکه‌های ارتباطی، اجتماعی و اطلاع‌یابی و اطلاع رسانی از شاخص‌های مهم در این زمینه به شمار می‌رود .

شکری‌خانقاه تشریح کرد: روابط عمومی پویا و هوشمند روابط عمومی است که بتواند برای حل مشکلات ارتباطی سازمان برنامه ارتباطی داشته باشد و برای جلب اعتماد و مشارکت آنان برنامه‌ریزی ارتباطی را عملی کند .

وی گفت: روابط عمومی باید مخاطبان خود را تفکیک کرده و برای هر قشر از ‌آن‌ها یک برنامه‌ریزی مجزا داشته باشد .

استاد حوزه ارتباطات عنوان کرد: روابط عمومی باید از استانداردهای لازم ارتباطی برخوردار باشد و خود را به روز کند که می‌طلبد در این زمینه هم نگرش ارتباطی مدیران ارتقا یابد .