تبیان، دستیار زندگی
شد   نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فتوا و سخنان مراجع معظم تقلید و همچنین نظرات فقهی امام (ره) و رهبر عالی قدر انقلاب اسلامی، خواستار لغو دستور حضور بانوان در ورزشگاه‌ها شد.   حج...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تمام قوانین ایران باید بر اساس شرع باشد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فتوا و سخنان مراجع معظم تقلید و همچنین نظرات فقهی امام (ره) و رهبر عالی قدر انقلاب اسلامی، خواستار لغو دستور حضور بانوان در ورزشگاه‌ها شد.

حجت‌الاسلام علی بنایی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفت و گیی كه نسخه ای از ان به رسا ارسال شده است با بیان این‌كه بیشتر كسانی كه از دور دستی بر آتش دارند از سابقه این موضوع خبر دارند و به پیامد‌های شرعی و عرفی مسأله كاملاً آگاه هستند گفت: قضیه حضور خانم‌ها در ورزشگاه‌ها به صورت مختلط موضوع تازه و مطالعه‌ شده‌ای نبود، بنابراین متدینان انتظار داشتند آقای رییس جمهور با استفاده از نظرات مشاوران امین، دلسوز و خبره، دغدغه و حساسیت آن‌ها را مورد توجه قرار می‌داد.
وی گفت: امكان دارد كه در صدور این دستور اشتباهی صورت گرفته باشد كه پذیرفتنی است، ولی آنچه كه نمی‌تواند مورد پذیرش دلسوزان قرار گیرد، خدای ناكرده ایستادگی و عدم لغو این دستور است.
نماینده قم با اشاره به این‌كه طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی تمام قوانین و مصوبات باید مطابق با شرع مقدس باشد، خاطرنشان ساخت: اجماع نظر مراجع برخلاف شرع بودن حضور زنان در ورزشگاه‌ها و تماشای مسابقات مردان، بهترین دلیل بر غیر قانونی بودن چنین دستوری است و كسی حق اجرای آن را ندارد.
این نماینده مجلس با اشاره به بیانیه جامعه محترم مدرسین حوزه علمیه قم كه در حقیقت ارگان فقها و مجتهدان به شمار می‌آید، خاطرنشان ساخت: در صورت اصرار بر اجرای این دستور دیوان عدالت اداری می‌تواند به علت مخالفت آن با احكام شرعی از اجرای آن جلوگیری نماید.
حجت الاسلام بنایی با اشاره به خدمات ارزشمند رییس جمهور در مدت دوره ریاست وی یادآور شد: قطعاً آقای احمدی نژاد به عنوان یك رییس جمهور اصول‌گرا نخواهند گذاشت كه افراد، جریان‌ها و جناح‌های سیاسی فرصت طلب زمینه تضعیف مرجعیت و احكام شرعی را در كشور فراهم نماید.
وی تصریح كرد: برخی قصد دارند روحانیت را در مقابل عده‌ای از مردم قرار داده و چنین وانمود كنند كه عده‌ای مانع فعالیت و پیشرفت در این كشور هستند.
حجت الاسلام بنایی با اشاره به آثار بی‌توجهی به فتاوای مراجع عظام تقلید و مقام معظم رهبری اضافه كرد: بهترین و حكیمانه‌ترین راه منتفی دانستن موضوع نامه ورزشگاه‌ها توسط ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران است.
وی در پایان افزود: شجاعت و صراحت رییس جمهور در این زمینه تفرقه افكنان و دشمنان ملت را مأیوس خواهد ساخت و دل امام زمان (عج) را خشنود و قلوب مسلمانان و مؤمنین را شاد و وحدت تمام سلیقه‌ها و جناح‌ها را برای مقابله با تهدیدها و جنگ روانی دشمن در بحث پرونده هسته‌ای حفظ خواهد نمود.