تبیان، دستیار زندگی
در   دانشگاه مفید قم در 17 و 18 اردیبهشت ماه همایش بین‌المللی علامه شهید محمد باقر صدر را برگزار می‌كند. عباس مسیحی گفت: به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد علامه سید محمد باقر صدر، دانشگاه مفید قم همایش بین‌الملل...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همایش بین‌المللی علامه شهید محمد باقر صدر

دانشگاه مفید قم در 17 و 18 اردیبهشت ماه همایش بین‌المللی علامه شهید محمد باقر صدر را برگزار می‌كند.

عباس مسیحی گفت: به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد علامه سید محمد باقر صدر، دانشگاه مفید قم همایش بین‌المللی شهید صدر را در روزهای هفدهم و هجدهم اردیبهشت‌ماه در این دانشگاه برگزار می‌كند.
وی افزود: این همایش با توجه به این‌كه به منظور بازنگری آرای اقتصادی شهید صدر در حیطه بین‌المللی می‌باشد از همه محققان و پژوهشگران دانشگاه و پژوهشگاه‌های اقتصادی خارج از كشور فراخوان مقاله در سال 84 انجام شده است.
مسیحی اظهار داشت: فراخوان مقاله‌ها در 7 محور با موضوع عدالت و آزادی و حقوق مالكیت، فلسفه اقتصاد اسلامی، بازارهای مالی كالا و عوامل تولید، پول و بانكداری، توسعه اقتصاد و ابزارهای دسترسی به آن، نهادهای اقتصاد در نظام اسلامی، مقایسه دیدگاه‌های شهید صدر با سایر اندیشمندان در بهار 84 آغاز شد و هم اینك 120 مقاله از محققان و پژوهشگران داخلی و خارجی رسیده است كه شصت مقاله مورد پذیرش قرار گرفته می‌شود.
وی با توجه به مقالات رسیده در این دبیر‌خانه افزود: مقالات در روزهای هفدهم و هجدهم اردیبهشت ماه در قالب كمیته تحقیقاتی بررسی و مقالات برتر معرفی خواهد شد.
گفتنی است، این همایش با همكاری، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، پژوهشگاه علمی و تخصصی شهید صدر، پژوهشگاه اقتصاد تربیت مدرس و انجمن اقتصاد اسلامی ایران و دانشگاه مفید قم برگزار می‌شود.