تبیان، دستیار زندگی
سم مندس مشغول مذاکره برای بر عهده گرفتن کارگردانی فیلم پینوکیو براساس انمیشن کلاسیک کمپانی دیزنی است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مذاکره کارگردان «جیمز باند» برای ساخت فیلم «پینوکیو»

«سم مندس» مشغول مذاکره برای بر عهده گرفتن کارگردانی فیلم «پینوکیو» بر اساس انیمیشن کلاسیک کمپانی دیزنی است.

پیشخوان خبر تبیان

پینوکیو

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، «سم مندس» کارگردان انگلیسی برنده اسکار که اخیرا ساخت دو فیلم «سقوط آسمانی» و «شبح» از مجموعه فیلم‌های «جمیز» را بر عهده داشته در حال مذاکره با مسئولین کمپانی دیزنی است تا اقتباس سینمایی از «ماجراهای پینوکیو» را به سینما بیاورد.

ظاهرا «مندس» هنوز به صوت قطعی ساخت فیلم «پینوکیو» را به سبب تعهدش نسبت به نمایش «ناخدا» نپذیرفته است، نمایشی که هم‌اکنون در مرحله تولید قرار دارد.

نگارش فیلمنامه «پینوکیو» بر عهده «کریس ویتزر» بوده است و «آندرو میانو» نیز تهیه کننده این اقتباس سینمایی با کمپانی «Depth of Field» است.

نگارش فیلمنامه «پینوکیو» بر عهده «کریس ویتزر» بوده است و «آندرو میانو» نیز تهیه کننده این اقتباس سینمایی با کمپانی «Depth of Field» است.

«سم مندس» که در ابتدا کارگردان تئاتر بود و ساخت فیلم برنده اسکار «زیبای آمریکایی» و همچنین «جاده انقلابی» را در کارنامه دارد، در چند سال اخیر دو فیلم «سقوط آسمانی» و «شبح» از موفق‌ترین فیلم‌های مجموعه «جیمز باند» را ساخته و  اعلام کرده که دیگر کارگردانی قسمت‌های بعدی این سری فیلم را بر عهده نخواهد گرفت و همچنین از کارگردانی بازسازی جدید از فیلم «جک و هلوی غول پیکر» نیز برای کمپانی دیزنی انصراف داده است.

«سقوط آسمانی» در سال 2012 با ثبت فروش 1/1 میلیارد دلاری در گیشه جهانی به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ این مجموعه فیلم تبدیل شد و همچنین اولین فیلم انگلیسی نام گرفت که در این کشور به فروشی بیش از 100 میلیون پوند دست یافت اما فیلم «شبح» در سال 2015 به فروش جهانی 880 میلیون دلاری رسید.

انیمیشن کلاسیک «پینوکیو» محصول سال 1940 میلادی بر اساس رمان نوشته «کارلو کلودی» با عنوان «ماجراهای پینوکیو» ساخته شد. «پینوکیو» دومین انیمیشن محصول کمپانی دیزنی پس از «سفید برفی و هفت کوتوله» در سال 1937 بود، اما در آن زمان در گیشه عملکرد موفقی نداشت.

کمپانی دیزنی که ساخت فیلم بر اساس انیمیشن‌های کلاسیک خود را در دستور کار قرار داده است، پیش از این «شرور»، «کتاب جنگل» و «سیندرلا» را نیز از این مجموعه به صورت لایواکشن روانه پرده نقره‌ای برد که همگی در گیشه موفق بودند و ساخت فیلم‌هایی براساس انیمشین‌های کلاسیک «علاء‌الدین»، «مولان»، «شیر شاه»، «پری دریایی کوچک»، «الیور توئیست» و «سفید برفی» را نیز در برنامه دارد. پیش از این نیز خبرهایی از ساخت فیلم «پینوکیو» توسط «ماتئو گارونه» کارگردان ایتالیایی منتشر شده بود.

منبع: ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .