تبیان، دستیار زندگی
ست  معاونت پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دردیدار فارغ التحصیلان دوره های تخصصی تبلیغ مركز مدیریت از پژوهشگاه نیازهای فقهی جامعه را ناظر بر مباحث كلان نظام در فقه و حقوق دانست. حجت الاسلام و المسلم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نیازهای فقهی و حقوقی جامعه ناظر به مباحث كلان نظام اسلامی در فقه و حقوق است

معاونت پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دردیدار فارغ التحصیلان دوره های تخصصی تبلیغ مركز مدیریت از پژوهشگاه نیازهای فقهی جامعه را ناظر بر مباحث كلان نظام در فقه و حقوق دانست.

حجت الاسلام و المسلمین حسین دیبا دراین دیدار گفت: نگاه این پژوهشگاه به مباحث و نیازهای روز جامعه نگاهی جدید است كه تمام تلاش خود را معطوف به كاربردی كردن تحقیقات و پژوهش ها در راستای فرهنگ دینی نموده است.

وی افزود: نیازهای فقهی و حقوقی جامعه ناظر به مباحث كلان نظام اسلامی د فقه و حقوق است بخصوص اینكه بسیاری از مباحث حقوقی مهم كشور بعد از انقلاب شكل گرفته است چنانكه بحث حدود مجازات و قصاص از جمله این موارد بوده است.

حجت الاسلام دیبا ادامه داد: علت آنكه نگاه حكومتی به فقه صورت نگرفته است مشكلات زیادی را شاهدیم كه پژوهشكده فقه و حقوق به عنوان یك نیاز اساسی جامعه و با نگاه كاربردی به مباحث فقه و حقوق پرداخته و تاكنون آثار بسیاری را نیز منتشر نموده است.

وی با تاكید بر لزوم شناخت تاریخی و سیره اهل بیت ''ع''‌ به عنوان یك ضرورت در جامعه گفت: امروزه جدی ترین شبهات و سوالات مطرح شده بخصوص در وبلاگ ها و اینترنت ناظر به مباحث تاریخی و سیره اهل بیت است كه محور فعالیت های پژوهشكده تاریخ و سیره اهل بیت''ع'' بررسی سیره پیامبر و اهل بیت و تشخیص سره از ناسره است.