تبیان، دستیار زندگی
معاونان وزرای خارجه ایران و ترکیه ضمن بررسی دستاوردها و موانع موجود در روند حل بحران سوریه، طی گفت وگویی صریح و صمیمی به بحث درباره دیگر مشکلات و تنش های موجود در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا و روش های حل مسالمت آمیز آن پرداختند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دیدار معاونان وزرای خارجه ایران و ترکیه

معاونان وزرای خارجه ایران و ترکیه ضمن بررسی دستاوردها و موانع موجود در روند حل بحران سوریه، طی گفت‌وگویی صریح و صمیمی به بحث درباره دیگر مشکلات و تنش‌های موجود در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا و روش‌های حل مسالمت آمیز آن پرداختند.

پیشخوان خبر تبیان
دیدار معاونان وزرای خارجه ایران و ترکیه

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری تسنیم، در چارچوب رایزنی‌های مستمر ایران و ترکیه پیرامون موضوعات منطقه‌ای، سدات اونال معاون وزارت خارجه ترکیه که به تهران سفر کرده است با حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار جابری انصاری و اونال ضمن بررسی دستاوردها و موانع موجود در روند حل بحران سوریه، طی گفت‌وگویی صریح و صمیمی به بحث درباره دیگر مشکلات و تنش‌های موجود در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا و روش‌های حل مسالمت آمیز آن پرداختند.

حفظ حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورهای منطقه و تامین حقوق پیروان ادیان و مذاهب و قومیت‌های گوناگون و همچنین حل سیاسی بحران‌های جاری به موازات مبارزه موثر با تروریسم از محورهای این گفت‌وگوی مشترک بود.

طرفین در این دیدار همچنین بر لزوم گفت‌وگوهای منطقه‌ای برای حل مشکلات موجود، تقویت روند آستانه برای حل بحران سوریه و ادامه رایزنی‌های دوجانبه میان ایران و ترکیه تاکید کردند.


منبع: تسنیم

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .