تبیان، دستیار زندگی
مدیر کل فرهنگی نهاد کتابخانه عمومی کشور گفت: در سال 95 بالغ بر 238 هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استقبال از جشنواره کتابخوانی رضوی در سال گذشته

مدیرکل فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: در سال ۹۵ بالغ بر ۲۳۸ هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند.

پیشخوان خبر تبیان

کتابخوانی

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، اسماعیل جانعلی‌پور در نشست هم‌اندیشی هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی که در کردستان برگزار شد، اظهار کرد: از سال گذشته برگزاری بخش کتابخوانی جشنواره رضوی به این نهاد فرهنگی واگذار شده است.

وی عملکرد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی کم‌نظیر توصیف کرد و افزود: در سال ۹۵ بالغ بر ۲۳۸ هزار نفر در این جشنواره شرکت کردند که بسیار قابل توجه و غیرقابل پیش‌بینی بود.

مدیرکل فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بیان کرد: حضور و استقبال علاقه‌مندان برای شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی به حدی بود که تعداد منابع و همچنین برگه‌های آزمون و جوایز مسابقه چندبرابر شد.

مدیرکل فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بیان کرد: حضور و استقبال علاقه‌مندان برای شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی به حدی بود که تعداد منابع و همچنین برگه‌های آزمون و جوایز مسابقه چندبرابر شد.

او با اشاره به اینکه در سال گذشته نزدیک به ۱۲۵ هزار نسخه کتاب جشنواره با تخفیف ۶۵ درصدی در اختیار استان‌ها برای فروش به متقاضیان قرار گرفت، افزود: منابع معرفی‌شده در سال گذشته سه عنوان بود.

وی با اشاره به اینکه امسال شش عنوان کتاب برای مقاطع سنی مختلف معرفی شده است، اظهار کرد:  ۱۰ قصه از امام رضا (علیه‌السلام) برای بچه‌ها در بخش کودکان ( ۴ تا ۱۱ سال)، ماه غریب من برای مقطع سنی نوجوان (۱۲ تا ۱۷ سال) و کتاب‌های مهارت‌های زندگی در سیره رضوی، امام رضا علیه‌السلام و زندگی، بانوی ملکوت و چلچراغ برای مقطع جوان و بزرگسال (۱۸ سال به بالا) معرفی شده است.

جانعلی‌پور گفت: کتاب‌های مسابقه هم‌اکنون در کتابخانه‌های عمومی موجود است و علاوه بر آن متقاضیان می‌توانند نسخه پی دی اف کتاب‌ها را از سایت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به آدرس اینترنتی www.iranpl.ir دانلود کنند.

مدیرکل فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور بیان کرد: فراخوان جشنواره کتابخوانی رضوی در سال جاری از ۱۹ فروردین‌ماه آغاز شده و فرصت شرکت در جشنواره تا اول تیرماه سال جاری است.

او با بیان اینکه امام رضا (ع) در میان اهل سنت از جایگاه رفیعی برخوردار است، اضافه کرد: انتظار بر این است که تعداد شرکت‌کنندگان در این جشنواره در کردستان نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

منبع: ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .