تبیان، دستیار زندگی
این سند دارای ۵۹بند و ۱۷ هدف می باشد که علی رغم داشتن ظاهری زیبا و انسانی در مجموع منجر به تثبیت نظام سلطه می شود و آنان در لابلای بند های این سند اهداف خود را جاسازی کرده اند تا به اهداف شوم خودشان در دیگر کشورها دست پیدا کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هشدار آیت الله العظمی مکارم:

سند ۲۰۳۰به دنبال پیاده کردن فرهنگ سکولار غرب در میان ملت‌هاست

این سند دارای ۵۹بند و ۱۷ هدف می باشد که علی رغم داشتن ظاهری زیبا و انسانی در مجموع منجر به تثبیت نظام سلطه می شود و آنان در لابلای بند های این سند اهداف خود را جاسازی کرده اند تا به اهداف شوم خودشان در دیگر کشورها دست پیدا کنند.

سند ۲۰۳۰به دنبال پیاده کردن فرهنگ سکولار غرب در میان ملت‌هاست

آیت الله مکارم شیرازی، امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به سند2030یونسکو به تشریح  اهداف و برنامه های این سند پرداختند.

ایشان گفتند: تهیه کنندگان این سند گفته اند که سند2030 سازمان ملل، برای توسعه پایدار و دگرگون ساختن جهان می باشد، ما قبل از انتخابات به سراغ تشریح این سند نرفتیم تا فضای انتخابات که بحمدالله  پر شور و در امن و امان بود را تحت تاثیر خود قرار ندهد و قضاوت مانیز راجع به خود سند می باشد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: عده ای از کله گنده های نظام سلطه دور هم جمع شده اند و برای 15سال مردم جهان برنامه ریزی کرده اند تا به خیال خودشان جهان را مترقی سازند و پیشرفته کنند.

ایشان گفتند: این سند داری 59بند و 17 هدف می باشد که بسیاری از این اهداف نیز ظاهرا زیبا و انسانی می باشد، ولیکن در مجموع منجر به تثبیت نظام سلطه می شود و آنان در لابلای بند های این سند اهداف خود را جاسازی کرده اند تا به نتیجه شوم خودشان در دیگر کشورها دست پیدا کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کردند: ما نسبت به این سند2030 چندین ملاحظه داریم و انتظار می رود که مسئولان ذی ربط به این ملاحظات و دغدغه ها پاسخ مناسب بدهند.

ایشان در بیان ملاحظه اول گفتند:این سند در واقع یک عهدنامه برای برنامه های آموزشی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و سایر شئون مردم و ملت ها در طول15 سال آینده است و تلاش دارد که فرهنگ سکولار غرب را در همه جا پیاده کند.

این مرجع تقلید افزودند: سوال ما این است، آیا  باید بنشینیم و دست روی دست بگذاریم تا دیگران  برای 15 سال آینده ما در تمام شئون زندگی ملت ما برنامه ریزی کنند؟ و حال آنکه خودمان سند تحول آموزش و پرورش و سایر اسناد بالادستی اقتصادی، فرهنگی و آموزشی داریم، آیا پذیرفتن این قیمومیت آنان کار درستی است؟

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بیان ملاحظه دوم خود گفتند: وقتی این سند را از سوی آنان بپذیریم باید گزارش سالانه به آنان ارائه بدهیم، یعنی آنان 120سوال در مسائل مختلف  و گوناگون کشور می پرسند و ما باید اجبارا به آنها درست و صحیح پاسخ دهیم  و آیا این جاسوسی آشکار نیست؟ چرا که دشمنان در یونسکو و مراکز فرهنگی سازمان ملل متحد جاسوس دارد.

معظم له در تشریح ملاحظه سوم خاطر نشان ساختند:  مسئولین کشور می گویند ما به یونسکو گفته و این را یاد داشت کرده ایم، تاجایی از این سند را اجرا می کنیم که با فرهنگ و مذهب رسمی کشور در تضاد نباشد، ولی ما می گوییم که غربی ها گفته اند ما تاجایی شرایط شما را قبول داریم که با روح سند در تضاد نباشد و جامعه اسلامی ما که دارای فقه و فرهنگ اسلامی و دینی است، چگونه می تواند با روح سند سازگاری کند؟چرا توقع داریم که آنان شرایط ما را تمام و کمال بپذیرند؟

ایشان تاکید کردند: نکته چهارم این است که الفاظی در این سند آمده است که تفسیر آن الفاظ به عهده خود غربی هاست، مثلا خانواده در نظر آنان شامل همجنس بازان نیز می شود؛ چگونه برای رفع این مشکل کاری می کنید؟

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزودند: این سوال برای همه مطرح است، چرا این سند بی سرو صدا و پنهانی به آموزش و پرورش داده شده است و کارگروه هایی نیز برای اجرای آن انتخاب شده است؟ مگر شورای عالی انقلاب فرهنگی متولی اصلی آن نیست؛ چرا آنان بی اطلاع مانده اند؟

ایشان در تبیین آخرین ملاحظه خود بر این سند گفتند: در هدف دوم این سند آمده است، باید به کودکان کمک کرد و گرسنگی و فقر  آنان را ریشه کن کرد؛ چرا در این دو سال برای کودکان گرسنه و وبا گرفته یمن کاری نکرده اید؟گناه آن عالم بحرینی چه بوده است؟چه قدمی برای ریشه کن کردن فقر از جهان برداشته اید؟به نظر ما این سند تنها به خاطر تحت تسلط قرار دادن ملت های جهان است.

متن کامل توضیحات حضرت آیت الله مکارم شیرازی که در درس قرائت کردند:

هدف از بیان این مطالب خداى نكرده، جسارت به كسى نیست، بلكه بیان توضیحاتى است، درباره سند 2030 تا ملت عزیز ما و مسؤولین محترم وظیفه خود را درباره آن بدانند.

و اینكه قبلاً به سراغ آن نرفتم، نخواستم فضاى شیرین انتخابات پرشور و امن و امان تحت تأثیر واقع شود.

ضمناً قضاوت‌هاى ما مربوط به خود این سند است و آنچه كه در فضاهاى مجازى منتشر کرده و نسبت داده اند مورد نظر ما نیست.

نخست به سراغ تاریخچه این سند مى‌رویم. در اولین مادّه آن كه به عنوان مقدمه است مى‌خوانیم: ما رؤساى دولت‌ها و كشورها و نمایندگان عالى رتبه كه به مناسبت هفتادمین سالروز تاسیس سازمان ملل متحد از 25 تا 27 سپتامبر 2015 در مقرّ آن در نیویورك گرد هم آمده‌ایم، در مورد اهداف جدیدى براى توسعه پایدار توافق كردیم (یعنی تعهد کرده ایم).

در ماده 2 مى‌گوید ما به نیابت از مردمى كه به آن‌ها خدمت مى‌كنیم در مورد مجموعه‌اى از اهداف جامع، فراگیر و مردم محور جهانى و دگرگون كننده تصمیمى تاریخى اتخاذ كرده‌ایم، سپس اضافه مى‌كند ما متعهد مى‌شویم كه براى تحقق كامل این دستور تا سال 2030 (15 سال دیگر) بدون وقفه تلاش كنیم.

این سند داراى 59 بند و 17 هدف است كه بسیارى از آن اهداف زیبا و انسانی است ولیكن مجموع آن تثبیت نظام سلطه است.

در هدف چهارم و پنجم مى‌خوانیم:

تضمین آموزش با كیفیت برابر و فراگیر و ترویج فرصت‌هاى یادگیرى مادام العمر براى همه و دست‌یابى به تساوى جنسیتى و توانمندسازى همه زنان و دختران.

و در اصل هشتم از اصول پنجاه‌ونه گانه این سند مى‌خوانیم: ما به جهانى مى‌اندیشیم كه در همه جاى آن حقوق بشر و كرامت انسانى محترم شمرده شده... و در آن همه زنان و دختران به طور همه جانبه تساوى جنسیتى را درك كنند و همه موانع حقوقى، اجتماعى و اقتصادى موجود بر سر راه توانمند سازى آنان از میان برداشته شود. در اینجا توجه به چند نكته لازم است :

1. این سند همان‌طور كه از مقدمه‌اش پیداست در واقع یك عهدنامه است براى برنامه‌هاى آموزشى و اقتصادى و اجتماعى و غیر آن، در پانزده سال در جهان. یعنى عده‌اى نشسته‌اند براى مردم دنیا تصمیم گرفته‌اند كه فرهنگ سكولار غرب را در همه جا پیاده كنند و به گفته خودشان، هدفشان دگرگون ساختن جهان ماست.

سؤال این است آیا ما باید بنشینیم تا دیگران درباره 15 سال، تمام شئون زندگى ما (توجه داشته باشید سند مخصوص آموزش نیست به همه مسائل حتى محیط زیست و مسائل اقتصادى و غیر آن نظر دارد) تصمیم بگیرند و ما هم با اینكه مى‌توانیم آن را نپذیریم، چون صورت تخییر دارد آن را بپذیریم و قبول كنیم. با اینكه براى تحوّل آموزشى و سایر امور كشور خودمان برنامه داریم. آیا این پیروى، پذیرش نظام سلطه و قیومیت دیگران نیست.

2. مهم این است كه وقتى این سند را پذیرفتیم باید گزارش سالانه تمام این امور را به آن‌ها بدهیم. یعنى آن‌ها مثلاً 120 سؤال درباره مسائل مختلف درباره تمام شئون كشور ما مطرح مى‌كنند و می گویند پاسخگو باشید. اگر پاسخ دروغ بگوییم واویلا، اگر راست بگوییم از تمام شئون كشور ما باخبر مى‌شوند (جاسوسی آشکار). فراموش نكنید كه از متولّیان اصلى این سند یونسكو است كه بخش فرهنگى سازمان ملل است و همیشه دولت‌هاى سلطه‌گر جاسوس‌هایى در آن داشته و دارند، مانند سایر نهادهاى جهانى.

3. آقایان مى‌گویند ما هنگام پذیرش این سند زیر آن نوشته‌ایم ما تا آنجا این سند را قبول داریم كه با فرهنگ و مذهب ما سازگار باشد، راست مى‌گویند این را نوشته‌اند و در نامه‌اى كه به امضاء سه وزیر نوشته شده، خدمت مقام معظم رهبرى ارسال داشته‌اند و رونوشت آن نامه را نیز براى ما فرستاده‌اند؛ ولى به این نكته گویا توجه نفرموده‌اند كه تنظیم كنندگان این سند معتقدند استثناء و شروطى كه در ذیل آن نوشته مى‌شود تا آنجا اعتبار دارد كه با روح این سند مخالفت نداشته باشد؛ درست نظیر آنچه ما در باب شرایط ضمن العقد مى‌گوییم كه اگر شرط برخلاف مقتضاى عقد باشد پذیرفته نیست. مسلّماً آنها مى‌گویند اینكه شرط كرده‌اید برخلاف مذهب و فرهنگ و نظام شما نباشد این برخلاف روح این سند است. این سند آزادى كامل براى همه جنسیت‌ها مى‌خواهد و براى همه مذاهب. بنابراین این ملاحظه و شرط شما پذیرفته نیست. در نتیجه معیار همان متن سند است منهاى حاشیه‌ها.

4. الفاظى در این سند بكار برده شده كه معنى آن را آن‌ها بر طبق اصطلاح خودشان تفسیر مى‌كنند، مثلاً واژه خانواده، آن‌ها معتقدند خانواده هم خانواده‌هاى معمولى را در بر مى‌گیرد، هم خانواده‌هاى همجنس‌گرا را. یا واژه خشونت، كه بسیارى از عقاید و افعال مذهبى، را به نظر آن‌ها شامل مى‌شود. آنها سپاه و بسیج ما را مصداق خشونت می دانند.

5. این سؤال براى همه مطرح است كه چرا این سند بى‌سر و صدا به آموزش و پرورش داده شد و چندین كارگروه براى اجراى آن در آموزش و پرورش انتخاب شدند و گفته مى‌شود در بعضى از جاها نیز به اجرا درآمده. متولى اصلى این گونه اسناد شوراى عالى انقلاب فرهنگى است، ما با اعضاى شوراى عالى انقلاب فرهنگى صحبت كردیم كه آیا این سند را به شما داده‌اند و بررسى و تصویب كرده‌اید؟ گفتند: ابدا، چنین چیزى نبوده. بعلاوه چرا مجلس و بالاتر از آن رهبر انقلاب را در جریان نگذاشتند؟ این سؤالى است كه جواب آن آسان نیست.

6. در این سند درباره كمك به كودكان و پایان دادن فقر در همه اشكال آن و در همه جا تصریح شده، از جمله در هدف 2 از اهداف هفده گانه مى‌خوانیم پایان دادن به گرسنگى، تامین امنیت غذایى و تغذیه بهتر و توسعه كشاورزى پایدار.

تصویب كنندگان این سند در این دو سال كه از عمر آن مى‌گذرد، كدام قدم براى محرومیت زدایى از كودكان گرسنه یمن برداشته‌اند. كودكانى كه گرفتار بیمارى وبا و كمبود دارو و تغذیه هستند و چگونه نتوانستند گامى براى محاصرۀ اقتصادى یمن و غزّه بردارند تا مردم این مناطق بتوانند از تغذیه سالمى برخوردار باشند. چه كمكى به ویرانى‌هاى سوریه و عراق كردند. اگر هدف دگرگون ساختن جهان است كه تیتر این سند مى‌باشد، چه قدمى براى دگرگونى در این دو سال برداشتند؟ آیا این‌ها دلیل بر آن نیست كه هدف اصلى چیز دیگرى است. بنابراین باید اعتراف كرد كه این سند برخلاف ظاهر پاره‌اى از قسمت‌هاى آن دامى است حساب شده براى ملت‌هاى جهان كه آن‌ها را در زیر سلطه خود درآورند و فرهنگ و مذهب آن‌ها را دگرگون سازند.

منبع: حوزه نیوز