تبیان، دستیار زندگی
ند  حضرت آیت‌الله نوری همدانی شنبه در دیدار مسؤول اداره تهذیب حوزه علمیه قم، وجود نام‌های عربی در بسیاری از علوم را نشانه اسلامی بودن علوم عنوان كرد.  حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی در این دیدار تمام پیشرفت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

علمای اسلام سرچشمه تمام علوم مختلف بوده‌اند

حضرت آیت‌الله نوری همدانی شنبه در دیدار مسؤول اداره تهذیب حوزه علمیه قم، وجود نام‌های عربی در بسیاری از علوم را نشانه اسلامی بودن علوم عنوان كرد.

حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی در این دیدار تمام پیشرفت‌های علوم اسلامی را مدیون علمای دینی برشمرد و خاطر‌نشان ساخت: پیغمبر اعظم (ص) در اولین قدم علما و شخصیت‌های برجسته‌ دینی تربیت كردند و این افراد به همراه پیامبر خدا (ص)، یك جامعه و تمدن صد در صد اسلامی به وجود آوردند.
وی اضافه كرد: تمدن و حكومت اسلامی و فرهنگی‌ایی كه علمای اسلام پدید آوردند، بسیار با شكوه و با عظمت بود، به شكلی كه دو قدرت بزرگ آن زمان را در مقابل اسلام خاضع كرد. كتابخانه‌های بزرگ و دانشمندان زیادی به وجود آمدند كه پیشرفت‌های امروز بشری مرهون خدمات آن‌هاست.
این مرجع تقلید با تأكید بر این‌كه پدید آورندگان علوم مختلف، علمای اسلامی بوده‌اند، توضیح داد: تمام پیشرفت‌های بشری از علمای اسلام سرچشمه گرفته است و وجود اسم‌های عربی در تمام علوم گواه این مدعاست، ولی استكبار و استعمار و پادشاهان جاه طلب با كنار زدن علما و دانشمندان اسلامی، زمینه به انحطاط كشیدن جامعه اسلامی را به وجود آوردند، زیرا با وجود علما آن‌ها نمی‌توانستند به اهداف خود برسند.