تبیان، دستیار زندگی
تفکر اسلامی این است؛ لاحول و لا قوة الا بالله العلی العظیم .. هیچ قدرتی وجود ندارد مگر اینکه از آن خداوند است؛ هر اتفاقی می افتد همه و همه از اذن و قدرت اوست ... باید همه ی اتفاقات را در پازل قدرت خداوند بدانیم..
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آرام بخشی قوی در مقابل سحر و جادوی دیگران

تفکر اسلامی این است؛ لاحول و لا قوة الا بالله العلی العظیم؛ هیچ قدرتی وجود ندارد مگر اینکه از آن خداوند است؛ هر اتفاقی می افتد همه و همه از اذن و قدرت اوست. باید همه ی اتفاقات را در پازل قدرت خداوند بدانیم...

فرآوری: زهرا اجلال- بخش قرآن تبیان
سحر و جادو

قرآن کریم آیه ای دارد که در خیلی مواقع که در مورد تأثیر جادو و دعانویسی دیگران در حق خودمان استرس سراسر وجودمان را فرا می گیرد، می تواند آرامش بخشی قوی باشد؛ آن جا که می فرماید: فَاسْتَعِذْ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیْطَانِ الرَّجِیمِ ﴿۹۸﴾ إِنَّهُ لَیْسَ لَهُ سُلْطَانٌ عَلَى الَّذِینَ آمَنُوا وَعَلَى رَبِّهِمْ یَتَوَكَّلُونَ ﴿۹۹، نحل)

بنابر این اگر جن گیرها، ساحران و جادوگران دنیا قوی ترین طلسم ها را بنویسند، اگر ما به منبع وحی و خدا وصل باشیم و به او ایمان و توکل داشته باشیم، در ما هیچ تأثیری نخواهد داشت؛ چنانچه ائمه و پیامبران را هم می خواستند سحر کنند اما نتوانستند. مشکل این است که بد عمل می کنیم، ما بد رفتار می کنیم، ما دین و زندگی را بد فهمیده ایم و ...

وقتی در سیستم زندگیه من و شما خدا کمرنگ باشد، شیطان و همراهانش قطعاً حضور قوی و جدی پیدا می کنند و سحر و ساحری در زندگی اثر می کند و شاید در ابتدا با مکرهایشان خواسته های ما را یکی در میان اجابت شود اما مطمئن باشیم با شیطان نمی شود زندگی کرد و قطعا با هر دانه ای که برای طعمه برای ما می پاشند چندین ضربه به زندگیمان خواهند زد.

تفکر اسلامی این است؛ لاحول و لا قوة الا بالله العلی العظیم؛ هیچ قدرتی وجود ندارد مگر اینکه از آن خداوند است؛ هر اتفاقی می افتد همه و همه از اذن و قدرت اوست. باید همه ی اتفاقات را در پازل قدرت خداوند بدانیم.

حال چه کنیم؟

انسان جایز الخطا نیست، ممکن الخطا است، حالا اگر کسی در این مسیر قرار گرفته و دست به این کارها زده و الان پشیمان است، چه کند؟

بنا به فرمایش امیرالمؤمنین علیه السلام فرد باید توبه کند، به خدا پناهنده شود،  تمام این جادوها را در آبی ریخته و دور بریزد.

خداوند در قرآن کریم می فرماید: لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسانَ فی‏ کَبَدٍ (سوره بلد، آیه 4)، برای رفع گرفتاری ها و مشکلات و برآورده شدن حاجاتمان توسل به ائمه را محکم کرده و سیم ارتباطیمان را قوی تر کنیم .

اگر جزو آن یک در صدی هستیم که با بررسی های همه جانبه به این نتیجه رسیدیم که سِحر شده ایم و سِحر در ما تأثیر گذاشته ببینیم چه کرده ایم که شیاطین و مکر آن توانسته اند در ما راه پیدا کنند و مؤثر شوند ...

وقتی در سیستم زندگی من و شما خدا کمرنگ باشد، شیطان و همراهانش قطعاً حضور قوی و جدی پیدا می کنند و سحر و ساحری در زندگی اثر می کند و شاید در ابتدا با مکرهایشان خواسته های ما را یکی در میان اجابت شود اما مطمئن باشیم با شیطان نمی شود زندگی کرد و قطعا با هر دانه ای که برای طعمه برای ما می پاشند چندین ضربه به زندگیمان خواهند زد.

به تعبیر خود شیطان؛ مکر مکارانی چون شیطان و هم دستانش به مخلصین و مؤمنان واقعی اثری نخواهد داشت و بر آن ها سلطه ای ندارند .
منابع:

بیانات حجت الاسلام میرباقری در برنامه سمت خدا

صحبت های استاد رائفی پور پیرامون جادوگری