تبیان، دستیار زندگی
ست   آیت الله جوادی آملی در دیدار با عده‌ای از حافظان قرآن كریم امروز هفتم اردیبهشت‌ماه هدف نهایی از خلقت انسان را رسیدن به مقام خلافت الهی برشمرد.   آیت‌الله جوادی آملی ظهر امروز در دیدار با ع...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هدف از خلقت انسان رسیدن به مقام خلافت الهی است

آیت الله جوادی آملی در دیدار با عده‌ای از حافظان قرآن كریم امروز هفتم اردیبهشت‌ماه هدف نهایی از خلقت انسان را رسیدن به مقام خلافت الهی برشمرد.

آیت‌الله جوادی آملی ظهر امروز در دیدار با عده‌ای از حافظان قرآن كریم، كمال انسان را رسیدن به مقام خلافت الهی برشمرد و اظهار داشت: قرآن كریم نازل شد تا راه و رسم خلافت الهی را به انسان بیاموزد.
استاد دروس خارج حوزه علمیه قم با بیان مراتب و درجات خلافت الهی گفت: خلافت الهی آن است كه انسان اوصاف الهی را به اندازه وسع و توانایی خود پرورش دهد.
مفسر برجسته قرآن كریم، یكی از صفات الهی را عدالت و نظم در امور برشمرد و خاطر نشان ساخت: انسان باید با كسب علم ، عاقل شود و بتواند در هر زمینه‌ای نظم و عدالت را رعایت كند و اگر كسی به این توانایی رسید هر چیز را در جای خود قرار می دهد و خلیفه خداوند در روی زمین خواهد بود.
وی افزود: خلیفه خداوند نشان‌دهنده آثار وجودی ذات اقدس اله است و حافظان قرآن كریم می‌توانند در آینه كلام وحی اسرار عالم هستی را ببینند.