تبیان، دستیار زندگی
ود  آیت الله مصباح یزدی در دیدار سرپرست، مسؤولان و مدیران كمیته امداد امام خمینی (ره) گفت : باید تلاش كرد باورها و ارزش‌های اسلامی در جوانان تقویت شود، تا نسل آینده كشور نیز افرادی با اعتقاد و اخلاق باشند.  ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

باید تلاش كرد باورها و ارزش‌های اسلامی در جوانان تقویت شود

آیت الله مصباح یزدی در دیدار سرپرست، مسؤولان و مدیران كمیته امداد امام خمینی (ره) گفت : باید تلاش كرد باورها و ارزش‌های اسلامی در جوانان تقویت شود، تا نسل آینده كشور نیز افرادی با اعتقاد و اخلاق باشند.

در دیدار رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: بعد از انقلاب اسلامی فعالیت‌ها و كارهای مختلف و بسیار ارزنده‌ای در كشور از سوی نهادها و ارگان‌ها صورت گرفته اما دستگاهی را نمی‌توان معرفی كرد كه مانند كمیته امداد امام خمینی (ره) كارنامه‌ای مقبول نزد تمامی مسؤولان فعلی و قبلی كشور و مقبولیت مردمی و بین‌المللی داشته باشد. كمیته امداد یكی از پاك‌ترین و مقدس‌ترین نهادهای كشور است.
وی در تبیین رمز موفقیت این نهاد افزود: به عقیده بنده رمز موفقیت كمیته امداد در دو نكته است. اول اینكه هدف این نهاد، مقدس است و هر كسی در داخل و خارج كشور از هر دین و مذهبی، كار كمیته امداد را مقدس می‌شمارد و دوم اینكه دست اندركاران این سازمان این كار مقدس را صرفاً شغل خود نمی‌دانند بلكه با اخلاص داوطلب انجام این فعالیت شده‌اند. باید این روحیه را حفظ كرد. این امور تا زمانی مثبت و ارزشمند است كه دست‌اندركاران آن اخلاص خود را حفظ نمایند. كه هرچه اخلاص بیشتر باشد بركت كار نیز بیشتر ست.
استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: اصل كار كمیته امداد برمی‌گردد به مسایل مادی و اقتصادی و معیشت محرومین قشر مستضعف جامعه. اما آنچه كه بنده همیشه به آن تأكید داشته و دارم كار فرهنگی است.
وی تأكید كرد: رسالت كمیته امداد غیر از كمك‌های مادی به مردم محروم، كمك فرهنگی است. مهم‌ترین خدمتی كه به یك انسان می‌توان كرد، خدمت فرهنگی است كه همان اخلاق و اعتقادات اسلامی است كه رهبر معظم انقلاب آن را بیان فرمودند.
آیت‌الله مصباح یزدی گفت: زمانی این كمك‌های مادی و اقتصادی ثمر می‌بخشد كه در كنار آن‌ها، كار فرهنگی عمیقی انجام بگیرد تا اعتقادات و اخلاق اسلامی نسل جوان و آینده كشور افزوده شود كه البته این امور نیازمند آموزش است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به گزارش سرپرست كمیته امداد، افزود: بحمد الله اینكه این همه مخترع را توانسته‌اید به این مرتبه برسانید، بسیار خوب است اما باید سعی نمود كه نخبگانی متعهد و با ایمان تربیت كنیم كه این كار باید با برنامه‌ریزی درست و بااهتمام خاصی انجام شود.
عضو جامعه مدرسین در پایان سخنان خود گفت: باید تلاش كرد باورها و ارزش‌های اسلامی در جوانان تقویت شود، تا نسل آینده كشور نیز افرادی با اعتقاد و اخلاق باشند.
در ابتدای این دیدار، نیری سرپرست كمیته امداد امام خمینی (ره) گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در این نهاد و برنامه‌های در دست اقدام را ارائه داد.