تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد با تشریح برنامه های این نهاد در ماه مبارک رمضان گفت: سال گذشته در ماه رمضان ۱۰۰ هزار حامی جذب کردیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تشریح برنامه‌های کمیته امداد برای ماه رمضان

مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با تشریح برنامه های این نهاد در ماه مبارک رمضان گفت: سال گذشته در ماه رمضان ۱۰۰ هزار حامی جذب کردیم.

پیشخوان خبر تبیان
ذوالفقاری

به گزارش تبیان به نقل از مهر؛علی محمد ذوالفقاری، در نشست خبری افزود: حوزه مشارکت دو برنامه کلی دارد؛ توسعه فرهنگ انفاق، نوع دوستی و مشارکت بیشتر مردم در محرومیت زدایی و سازماندهی کمک های خیرین در فقرزدایی از برنامه های اصلی ما است.

وی افزود: هنگامی که مددجو به کمیته امداد مراجعه می کند در ابتدا نیازهای آنان ثبت می شود و بر اساس نیازها حمایت های ما اولویت بندی می شود.

ذوالفقاری تصریح کرد: بخشی از تامین نیازهای مددجویان از سوی مردم و بخشی دیگر از سوی دولت است.

وی بیان اینکه عمده ترین مسیر دریافت کمک صندوق صدقات است، گفت: صندوق الکترونیکی و ATM‌ به صندوق های سنتی اضافه شده است.

وی افزود: در سال گذشته مجموعا یک هزار و ۴۶۳ میلیارد تومان درآمد داشتیم که ۱۷۵ میلیارد تومان از طریق شبکه های مردمی، ۲۹۰ میلیارد تومان کمک به صدقات، ۴۰۴ میلیارد تومان طی طرح اکرام یتیم، ۲۵۸ میلیارد تومان زکات، ۳۵۷ میلیارد تومان سایر کمک ها و ۲۰ میلیارد تومان از سوی سازمان ها بوده است.

در ماه مبارک رمضان سفره های اطعام در استان های مختلف پخش می شود و امسال نیز از شیوه های کمک های نقدی کمک هایی در قالب خشکبار، سفره اندازی به نیازمندان از طریق خیرین کمک خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی تعداد ۱۰ میلیون خیر را سازماندهی کرده است. ۸ میلیون نفر قلک صدقات دارند، یک میلیون نفر حامی طرح اکرام هستند، یک میلیون نفر در زکات، عید فطر، جشن عاطفه ها کمک کرده اند.

ذوالفقاری بیان کرد: در حال حاضر طرح اکرام و محسنین حدود یک میلیون حامی دارد. با توجه به مناسبت ها همانند ماه رمضان، ماه محرم، بازگشایی مدارس حمایت ها افزایش می یابد.

وی تاکید کرد: در تلاشیم میزان مشارکت خیرین را متناسب با توان آنان افزایش دهیم. در برخی از مناسبت ها درآمد کمیته امداد چندین برابر می شود، برای نمونه در ماه رمضان از حامیان جدید ثبت نام می کنیم، سال گذشته ۱۰۰ هزار حامی جذب کردیم.

وی بیان کرد: در ماه مبارک رمضان سفره های اطعام در استان های مختلف پخش می شود و امسال نیز از شیوه های کمک های نقدی کمک هایی در قالب خشکبار، سفره اندازی به نیازمندان از طریق خیرین کمک خواهیم کرد.

ذوالفقاری به طرح مصداق الجنه اشاره کرد و گفت: در ماه مبارک رمضان دید و بازدید از خانواده های تحت پوشش انجام می گیرد که در این سال ها خیرین، مسئولان کشوری و صنوف حضور دارند.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۳۵ میلیارد تومان فطریه جمع آوری کردیم امسال می خواهیم از طریق سازماندهی بین هیئت امنای مساجد، مراکز نیکوکاری و خیرین این مبلغ فطریه افزایش یابد.

وی به تعامل با خیریه ها اشاره کرد و گفت: می خواهیم اقدام مشارکت در ارایه خدمات با خیریه ها انجام دهیم و تعاریف مشترک داشته باشیم.

منبع: مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .