تبیان، دستیار زندگی
معاون قرآن و عترت ارشاد با اشاره به مشارکت 20 نهاد، وزارتخانه و سازمان برای برپایی نمایشگاه قرآن کریم از حضور فعالان قرآنی و رسانه ای 20 کشور در این نمایشگاه خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضور فعالان قرآنی و رسانه‌ای 20 کشور در نمایشگاه قرآن

معاون قرآن و عترت ارشاد با اشاره به مشارکت 20 نهاد، وزارتخانه و سازمان برای برپایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از حضور فعالان قرآنی و رسانه‌ای 20 کشور در این نمایشگاه خبر داد.

پیشخوان خبر تبیان

حجت الاسلام محمدرضا حشمتی

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری فارس، نشست خبری بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم صبح امروز اول خرداد با حضور حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت ارشاد برگزار شد.

حجت‌الاسلام حشمتی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم همزمان با ماه مبارک رمضان یکی از اتفاقات فرخنده در کشومان است، اظهار داشت:‌در چند سال اخیر همزمان با نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در تهران در بسیاری از استان‌ها و شهرستان‌ها نیز چنین نمایشگاهی برگزار می‌شود که امسال با توجه به بودجه پیش‌بینی شده در 200 شهرستان و مرکز استان نمایشگاه قرآن برپا خواهد شد.

وی با اشاره به شعار بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، افزود: سال گذشته سهم قرآن به عنوان موضوع و شعار نمایشگاه انتخاب و در تمامی فعالیت‌ها متجلی شد. امسال نیز «قرآن،‌ اخلاق و زندگی» به عنوان شعار بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم انتخاب شده است که امیدواریم تمامی بخش‌ها با این رویکرد در نمایشگاه حضوری شایسته داشته باشند.

18 کمیته اجرایی و 20 کمیته محتوایی در نمایشگاه امسال فعالیت می‌کنند، همچنین سعی کردیم با استفاده از هنرهای تجسمی و 12 کار حجمی و المان‌ قرآنی فعالیت‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر را در قالب‌های هنری به مردم معرفی کنیم.

معاون قرآن و عترت ارشاد با بیان اینکه امسال 25 سازمان، وزارتخانه و نهاد برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم مشارکت دارند،  خاطرنشان کرد:‌ شاید در کشورهای اسلامی مسابقاتی همچون مسابقات بین‌المللی کشورمان برگزار شود اما ما در حوزه برپایی نمایشگاه قرآن شاخص هستیم و بسیاری از کشورها از برپایی نمایشگاهی با این شکوه و عظمت متعجب هستند.

حجت‌الاسلام حشمتی با اشاره به فعالیت کمیته‌های اجرایی و محتوایی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، گفت: 18 کمیته اجرایی و 20 کمیته محتوایی در نمایشگاه امسال فعالیت می‌کنند، همچنین سعی کردیم با استفاده از هنرهای تجسمی و 12 کار حجمی و المان‌ قرآنی فعالیت‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر را در قالب‌های هنری به مردم معرفی کنیم.

وی از رونمایی از 20 انیمیشن قرآنی در نمایشگاه قرآن خبر داد و افزود:‌ امسال در کنار رونمایی 20 انیمیشن قرآنی فیلم مستند «پروفسور ایزوتسو» اسلام‌شناس ژاپنی را رونمایی می‌کنیم.

معاون قرآن و عترت ارشاد با بیان اینکه امسال در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در روز رحلت حضرت امام خمینی (ره) برنامه‌های متنوعی پیش‌بینی شده است، گفت: 14 خرداد همزمان با رحلت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه قرآن برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده شده است.

حجت‌الاسلام حشمتی با اشاره به فعالیت 4 بازارچه در نمایشگاه قرآن افزود: بازارچه‌هایی همچون محصولات قرآنی، مکتوب، عفاف و حجاب و همچنین نرم‌افزار و رسانه‌های دیجیتال پیش‌بینی شده است که امیدواریم با ارائه محصولات متنوع رضایت بازدیدکنندگان را جلب کند.

معاون قرآن و عترت ارشاد از اختصاص دو میلیارد تومان یارانه به فعالان قرآنی خبر داد و گفت: به منظور  حمایت از فعالان قرآنی 2 میلیارد تومان یارانه در نظر گرفتیم که با احتساب پیش‌بینی‌های صورت گرفته خرید افراد از نمایشگاه قرآن به 5 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

حجت‌الاسلام حشمتی با بیان اینکه امسال کمیته بین‌الملل در نمایشگاه بین‌المللی قرآن متفاوت از سال‌های گذشته وجود خواهد داشت، افزود: آثار هنری قرآنی هنرمندان کشورمان قابل قیاس با سایر کشورها نیست بر همین اساس امسال در نظر گرفتیم به جای به نمایش گذاشتن محصولات و هنرهای قرآنی کشورهای مختلف از فعالان رسانه‌ای و قرآنی کشورهای جهان دعوت کنیم که بر اساس اعلام کمیته بین‌الملل تا کنون 20 کشور برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اعلام آمادگی کردند.

وی درباره برگزاری همایش خادمان قرآن کریم نیز گفت: از رئیس‌جمهور تقاضا داریم در مراسم تکریم خادمان قرآن کریم که قرار است 15 ماه مبارک رمضان برگزار شود، حضور داشته باشند البته ممکن است در این زمان تغییری نیز ایجاد شود.

معاون قرآن و عترت ارشاد از برنامه‌ریزی برای اعطای بسته‌های افطاری برای عموم مردم خبر داد و افزود: ما درصدد هستیم با همکاری مصلی بسته‌های افطاری در اختیار بازدیدکنندگان از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم قرار دهیم.

منبع: خبرگزاری فارس

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .