تبیان، دستیار زندگی
)   معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم همایش بین المللی و بین الادیانی مصلح موعود را در لبنان برگزار می كند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از  رسا ، حجت الاسلام معصومی رئیس ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همایش بین المللی وبین الادیانی مصلح موعود (اسلام، مسیحیت و یهودیت )

معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم همایش بین المللی و بین الادیانی مصلح موعود را در لبنان برگزار می كند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از  رسا ، حجت الاسلام معصومی رئیس مؤسسه فرهنگی انتظار نور با اعلام خبر برگزاری گفت : علاوه بر هشتمین گفتمان مهدویت و گفتمان بین المذاهبی شیعه واهل سنت در سال آینده ، همایش بین الادیانی مصلح موعود بین ادیان اسلام، مسیحیت و یهودیت برگزار می شود.
وی افزود: این همایش به عنوان مقدمه ای جهت کنگره جهانی مصلح موعود با موضوع بررسی موعودگرایی در عرصه مکاتب دنیا خواهد بود که با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و همکاری پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و نهادهای فعال موعودگرایی در خارج از کشور برگزار می شود.
رئیس مؤسسه فرهنگی انتظار نور ادامه گفت : پاسخ به بیش از 10 هزار سؤال و شبهه با موضوع مهدویت، انتشار بیش از 13 عنوان کتاب، آماده سازی 8 اثر پژوهشی جهت انتشار و بررسی بیش از 150 عنوان پژوهشی، راه اندازی دو سایت اینترنتیwww.monjee.com و www.moslih.org به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی از فعالیت های این موسسه بوده است.
وی همچنین از همکاری این مؤسسه با پژوهشگران و دانشجویان جهت تدوین مقالات و پایان نامه ها با محوریت مهدویت در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد خبر داد و گفت: ایجاد پژوهشکده مجازی مؤسسه فرهنگی انتظار نور با هدف استفاده از ابزار مدرن برای اشاعه فرهنگ مهدویت از اقدامات آینده این مرکز است.