تبیان، دستیار زندگی
نی آسیا- فیلیپین روزی نسبتاً خوب برای ایران در نخستین روز از پانزدهمین دوره مسابقات دو و میدانی قهرمانی آسیا 6 نفر از دو و میدانی كاران كشورمان به میدان رفتند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) در نخستین دیدار ، طلای...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسابقات دو و میدانی قهرمانی آسیا- فیلیپین

روزی نسبتاً خوب برای ایران


در نخستین روز از پانزدهمین دوره مسابقات دو و میدانی قهرمانی آسیا 6 نفر از دو و میدانی كاران كشورمان به میدان رفتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) در نخستین دیدار ، طلایه دار تیم ملی دو و میدانی ایران ، عباس صمیمی در رشته پرتاب دیسك به مصاف حریفان رفت كه در پایان با ركورد 59 متر 51 سانتی متر به مدال نقره دست یافت. این در حالی است كه از این پرتابگر كشورمان امیدهای زیادی برای كسب مدال طلا می رفت. همچنین در این رشته احسان حدادی ، ركوردار پرتاب دیسك جوانان كشور با ركورد 54 متر و 40 سانتی متر در جایگاه هشتم قرار گرفت كه آینده موفقی برای او پیش بینی می شود.

در ادامه این روز عبدالغفار سقر در رشته 100 متر دور اول خود را با زمان 10 ثانیه و 41 صدم ثانیه توانست به مرحله نیمه نهایی این رشته راه یابد.

روح الله عسگری دیگر دونده كشورمان بود كه در رشته 110 متر با مانع به مصاف حریفان قدرتمند آسیایی از جمله لیوژیانگ كه دارنده عنوان سوم جهان است ، رفت و در نهایت با زمان 14 ثانیه و 15 صدم ثانیه در جایگاه نهم آسیا قرار گرفت.

در رشته 400 متر محمد عاكفیان دیگر دونده تیم ملی دو و میدانی كشورمان با زمان 47 ثانیه و 13 صدم ثانیه به مقام سومی گروه خود رسید و در رده بندی كلی ، به مقامی بهتر از دهمی دست پیدا نكرد.

و در پایان احمد یزدانیان در مرحله مقدماتی رشته 1500 متر با زمان 3 دقیقه و 53 ثانیه از دور رقابت ها حذف شد.

یكشنبه 30 شهریور در دومین روز از مسابقات دو و میدانی قهرمانی آسیا عبدالغفار سقر در مرحله نیمه نهایی رشته 100 متر و مهدی امینی در دور مقدماتی رشته پرش طول به مصاف حریفان رفتند.

سقر در صورت صعود از مرحله نیمه نهایی بعد از ظهر فردا مرحله فینال را برگزار خواهد كرد.

مسابقات دو و میدانی قهرمانی آسیا- فیلیپین

عباس صمیمی به مدال نقره آسیا دست یافت


در آغاز نخستین روز از پانزدهمین دوره مسابقات دو و میدانی قهرمانی آسیا در شهر مانیل فیلیپین ، عباس صمیمی مدال نقره پرتاب دیسك را از آن خود كرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) ، عباس صمیمی نایب قهرمان پرتاب دیسك بازی های آسیایی بوسان با ركورد 59 متر و 51 سانتی متر در جایگاه دوم ایستاد.

در این رشته ، پرتابگیر چینی با ركورد 61 متر و 43 سانتی متر مقام اول را كسب كرد و پرتابگر هندوستان با ركورد 59 متر و 50 سانتی متر سوم شد.

همچنین احسان حدادی ، قهرمان پرتاب دیسك جوانان كشور با كسب ركورد 54 متر و 40 سانتی متر ضمن شكستن ركورد خود در جایگاه هشتم قرار گرفت .