تبیان، دستیار زندگی
رییس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال می گوید نگران کار کی روش در ایران نیست بلکه نگران کمبود امکانات برای تیم ملی بزرگسالان است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

محصص: نگران کی‌روش نه، نگران امکانات هستیم

رییس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال می گوید نگران کار کی‌روش در ایران نیست بلکه نگران کمبود امکانات برای تیم ملی بزرگسالان است.

پیشخوان خبر تبیان
محصص

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا؛مرتضی محصص ، درباره ارائه مشاوره به کارلوس کی‌روش و اینکه آیا تعاملی میان این کمیته با کادرفنی تیم ملی بزرگسالان وجود دارد، اظهار کرد: در حال حاضر ما صاحب یکی از مربیان بزرگ فوتبال دنیا هستیم و اگر بدون تعصب صحبت کنیم، باید بگویم که که کی‌روش این موضوع را ثابت کرده است. او نه تنها در ایران، بلکه در دنیا هم تئوریسین است و همراه تیم ملی ما موفق بوده است.

رییس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال با بیان اینکه کی‌روش به همراه تیم ملی بسیار موفق بوده افزود: ما نمی‌توانیم نگران او باشیم. ما نگران کمبود امکانات هستیم. باید امکانات به بهترین شکل ممکن برای تیم ملی فراهم شود. اگر بخواهیم درباره کار او نظری بدهیم و قصد مشاوره داشتیم باشیم، این اتفاق مانند جوک می‌ماند. کی‌روش یک مربی سخت‌گیر و با انضباط است. شاید به مذاق خیلی‌ها خوش نیاید اما کی‌روش درک بسیار بالایی از فوتبال مدرن و روز دنیا دارد. او به تمام امور واقف است و می‌داند چطور و با چه سبکی مقابل هر تیم بازی کند. تیم او خوب حمله کردن و خوب دفاع کردن را بلد است. همه بازیکنان در تیم کی‌روش در خدمت تیم هستند.

او همچنین با اشاره به جوانگرایی در تیم ملی گفت: این اتفاق یک روز رخ نداد و کی‌روش با یک برنامه چهار ساله، تغییر نسل را در تیم ملی کلید زد. به نظرم او غنیمتی برای فوتبال ما است.

محصص در پاسخ به این سوال که چرا از کی‌روش برای آموزش مربیان جوان کشور استفاده نمی‌کنند، گفت: از سه شنبه هفته گذشته کلاس‌های مربیگری حرفه‌ای آسیا با تدریس ریچارد بیت در کمپ تیم‌های ملی آغاز شده و مربیان لیگ‌برتری مانند علی دایی، علیرضا منصوریان، اکبر میثاقیان، سیروس پورموسوی، مجتبی حسینی و ... در این کلاس‌ها حضور دارند. به جرات می‌توان گفت ریچارد بیت جزو ۵ مدرس برتر اروپا است. ما با تاخیر این کلاس‌ها را برگزار کردیم اما یکی از بهترین‌ها را به ایران دعوت کردیم. بعد از بازی ایران و ازبکستان هم حتما تقاضای برگزاری جلسه با کی‌روش را خواهیم داد و می‌خواهیم بهترین استفاده را از زحمات او بکشیم اما در درجه اول صعود تیم ملی به جام‌جهانی برای ما اهمیت دارد.

رییس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال با اشاره به حضور تیم ملی جوانان در جام جهانی زیر ۲۰ سال کره‌جنوبی خاطر نشان کرد: مسابقات جام جهانی جوانان مهم‌تر از مسابقات المپیک است چرا که از دو ماه قبل تمام استعدادیاب‌های جهان در این رقابت‌ها حضور دارند و بهترین‌ها راهی فوتبال اروپا می‌شوند.

رییس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که در حال حاضر تیم‌های ملی کمتر از ۱۹ سال، کمتر از ۱۶ سال و امید ایران بدون سرمربی هستند و تاکنون تصمیمی درباره کادرفنی آن ها گرفته نشده گفت: ما جلسات زیادی تاکنون برگزار کرده‌ایم و تعداد زیادی از مربیان را زیر نظر گرفته‌ایم. می‌خواهیم بهترین انتخاب را داشته باشیم. در حال حاضر فریدون معینی در کره‌جنوبی به سر می‌برد و زمانی که او به ایران بازگردد به همراه سایر اعضای کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال جلسه‌ای را درباره این موارد خواهیم داشت. ما تا حدود ۹۹ درصد درباره انتخاب مربی تیم ملی المپیک به اجماع رسیده‌ایم اما هنوز نهایی نشده است. برای سایر تیم‌های ملی هم با مربیان زیادی صحبت کردیم و در ماه‌های پیش‌رو اسامی مربیان اعلام خواهد شد. مربیان جوان ما بسیار با دانش هستند.

او ادامه داد: باید از گذشته درس بگیریم. خود من در دوره قبل هم حضور داشتم اما در دوره قبل‌تر افراد دیگری بودند که تاکنون موفق نبودیم. البته مشکلات تیم‌های ملی فقط مربوط به مربی نیست. در نقاط مختلف کمبودهایی وجود دارد اما الان پیشرفت کردیم. دیگر اشتباهات ۵ سال پیش را تکرار نمی‌کنیم. با وجود تمام کاستی‌ها و ناهماهنگی‌ها بدون شک فوتبال ما از نظر برگزاری اردوها در شرایط بهتری بود. نوجوانان و جوانان فوتبال ملی برای نخستین بار به صورت همزمان راهی جام جهانی شدند. چندین و چند سال بود که منتظر چنین روزی بودیم.

محصص با بیان اینکه به آینده خوشبین است افزود: به خاطر دلایل مختلفی از جمله افزایش آگاهی و دانش مربیان ایرانی خوشبین به آینده هستم. کیفیت لیگ‌برتر و لیگ دسته یک گویای این مسئله است. اگر فوتبال‌های کسل کننده‌ای برگزار می‌شد نمی‌توانستیم انتظار پیشرفت را داشته باشیم اما فوتبال ما در سال گذشته نمره قبولی گرفت. من هم چند صباحی در این فوتبال هستم و بعد از من افراد دیگری حضور خواهند داشت اما ما مسیر خوبی را طی می‌کنیم. باید از استعدادهای فوتبال کشور استفاده کنیم. در ورزش بانوان هم رو به پیشرفت هستیم و مربیان ما درگذشته بازیکنان تیم ملی بودند و در کلاس‌های مربیگری هم نمره قبولی گرفتند.

رییس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال با اشاره به حضور تیم ملی جوانان در جام جهانی زیر ۲۰ سال کره‌جنوبی خاطر نشان کرد: مسابقات جام جهانی جوانان مهم‌تر از مسابقات المپیک است چرا که از دو ماه قبل تمام استعدادیاب‌های جهان در این رقابت‌ها حضور دارند و بهترین‌ها راهی فوتبال اروپا می‌شوند.

او اضافه کرد: تیم ملی نوجوانان هم در ماه مهر در جام جهانی هند حضور خواهد داشت. این تیم با عباس چمنیان روند خوبی را طی کرده و در بازی با عربستان کیفیت خود را نشان داد. اگر این تیم در هند هم موفق نبود نباید زانوی غم بغل کنیم. ما باید به پیشرفت‌مان ادامه دهیم. حتی نباید یک کشور الگوی ما باشد. ما باید از برنامه کشورهای مختلف استفاده کنیم. تا چند سال پیش آلمان به عنوان کشوری که بهترین برنامه استعدادیابی را دارد مطرح بود اما در جام جهانی جوانان تیم ملی این کشور مقابل ونزوئلا شکست خورد.

محصص در پاسخ به این سوال که آیا برای آماده‌سازی تیم‌های ملی در رده پایه با مشکلات مالی مواجه هستند، تاکید کرد: من نمی‌توانم پاسخ روشنی به این سوال بدهم چرا که من از ریز بودجه فدراسیون فوتبال خبر ندارم اما اگر بودجه رده‌های پایه افزایش پیدا کند، کیفیت فوتبال پایه ما هم بهبود خواهد داشت و بهتر از گذشته تیم‌های ملی را آماده می‌کنیم.

منبع: ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .