تبیان، دستیار زندگی
تیم فوتبال استقلال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا درحالی میزبان العین امارات است که در تاریخ جدال دو تیم اتفاقات ریز و درشت زیادی رقم خورده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نیمی از استقلال مقابل همه العین منهای یک بازیکن!

تیم فوتبال استقلال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا درحالی میزبان العین امارات است که در تاریخ جدال دو تیم اتفاقات ریز و درشت زیادی رقم خورده است.

پیشخوان خبر تبیان
استقلال تهران

به گزارش تبیان به نقل از  خبرگزاری مهر، آبی پوشان تهران در یکی از حساس ترین دیدارهای سال‌های اخیر خود در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف تیم فوتبال العین امارات می‌رود. این دیدار، پنجمین تقابل دو تیم در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا است. آبی پوشان در حالی خود را برای این دیدار آماده کرده‌اند که تعدادی از بازیکنان اصلی آنها به دلایل مختلف در این بازی حضور ندارند.

اولین بازی دو تیم

دو تیم برای اولین بار در سال ۷۷ با هم دیدار داشتند. دیداری که در مرحله گروهی مسابقات و به میزبانی تیم العین انجام شد. در این بازی آبی پوشان موفق شدند با یک گل تیم العین را در امارات شکست دهد تا اولین تقابل دو تیم با پیروزی آبی پوشان همراه باشد.

ناصر حجازی اولین مربی استقلال مقابل العین

اولین دیدار دو تیم در امارات در حالی برگزار شد که سرمربی تیم استقلال ناصر حجازی بود تا پیشکسوت فقید تیم استقلال اولین فردی باشد که بعنوان سرمربی هدایت تیم استقلال مقابل العین را بر عهده داشته باشد. دیداری که با پیروزی تیم تهرانی به پایان رسید.

اولین گلزن

علیرضا اکبر پور مهاجم تبریزی و پیشین تیم استقلال در اولین دیدار دو تیم تک گل بازی را با یک ضربه سر و با استفاده از توپ ارسالی از نقطه کرنر به ثمر رساند تا نام او بعنوان اولین گلزن بازی های دو تیم در تاریخ ثبت شود.

بدون مساوی

دو تیم تا کنون چهار بار مقابل هم به میدان رفته‌اند که هیچ یک از بازی های چهارگانه شان با نتجیه مساوی به پایان نرسیده است. سهم تیم استقلال ۳ پیروزی از ۴ بازی بوده و العینی‌ها تنها یکبار موفق به شکست دادن استقلال شده‌اند.

بهترین و بدترین نتیجه

بهترین نتیجه‌ای که استقلال مقابل العین گرفته پیروزی دو بر صفر این تیم بود که در ۲۳ اسفند سال ۹۱ و در ورزشگاه آزادی به دست آمد. آبی پوشان در این بازی با گل های فرهاد مجیدی و جی.لوید ساموئل موفق شدند حریف خود را با نتجیه دو بر صفر مغلوب کرده تا این نتیجه بعنوان بهترین نتیجه این تیم مقابل العین ثبت شود.

آبی‌ها یکبار نیز در سال ۸۱ در مقابل العین با نتیجه ۳ بر یک مغلوب شدند تا این نتیجه بدترین نتیجه‌ای باشد که آبی‌ها مقابل این تیم گرفته‌اند. تک گل تیم استقلال را در آن بازی علی سامره به ثمر رساند.

همه گلزنان استقلال به العین

علیرضا منصوریان در حالی تیمش را برای این بازی حساس آماده می‌کند که بیشترین غایب را دارد. منصوریان از روزی که هدایت آبی پوشان تهران را عهده دار شد تا کنون از این تعداد غایب رنج نبرده بود.

آبی پوشان در تاریخ دیدارهای خود در لیگ قهرمانان آسیا مقابل العین ۵ بار گلزنی کرده‌اند که این ۵ گل توسط ۵ بازیکن مختلف به ثمر رسیده است. علیرضا اکبرپور، علی سامره، جواد نکونام، فرهاد مجیدی و جی.لوید سامئل ۵ بازیکن تیم استقلال هستند که در چهار دیدار گذشته دو تیم موفق به گلزنی شده‌اند.

در این میان جواد نکونام با گلزنی به این تیم از روی نقطه پنالتی تنها پنالتی زن این تیم در بازی‌های دو تیم بوده است.  درمقابل ۵ گل استقلال، العینی ها تنها ۳ بار موفق به گلزنی به آبی پوشان شده‌اند. جالب اینجاست که هر سه گل تیم العین نیز در یک بازی به ثمر رسیده و العین در سه بازی دیگری که با آبی پوشان داشته موفق به گلزنی نشده باشد.

بازی در بالاترین مرحله

همه دیدارهای قبلی دو تیم استقلال و العین در مرحله گروهی رقابت‌ها انجام شده بود و این اولین بار است که دو تیم در مرحله ای بالاتر از مرحله گروهی با هم دیدار دارند. این دیدار در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا انجام می‌شود و بازنده مجموع بازی‌های رفت و برگشت دو تیم از گردونه رقابت‌ها حذف می‌شود.

منصوریان چهارمین مربی استقلال

آبی پوشان در چهار دیدار قبلی خود مقابل العین ۳ سرمربی داشتند و علیرضا منصوریان چهارمین سرمربی این تیم است که بازی کردن مقابل العین را تجربه می‌کند. پرویز مظلومی با ۲ بار هدایت استقلال مقابل العین از این حیث فعلا نفر اول است و منصور پورحیدری و ناصر حجازی نیز هر کدام یک بار هدایت این تیم را مقابل العین تجربه کرده اند. علیرضا منصوریان این فرصت را دارد تا با حضور روی نیمکت آبی پوشان در دو بازی رفت و برگشت از این نظر به پرویز مظلومی برسد.

استقلال با بیشترین غایب

علیرضا منصوریان در حالی تیمش را برای این بازی حساس آماده می‌کند که بیشترین غایب را دارد. منصوریان از روزی که هدایت آبی پوشان تهران را عهده دار شد تا کنون از این تعداد غایب رنج نبرده بود.

غیبت امید نورافکن به دلیل همراهی تیم فوتبال جوانان و علی قربانی به دلیل محرومیت مسجل است. همچنین امید ابراهیمی و وریا غفوری هم به دلیل مصدومیت قادر به همراهی کردن این تیم نیستند. میلاد زکی پور و جابر انصاری دیگر مصدومان تیم استقلال هستند که احتمال حضورشان در این بازی حداقل است.

در حالی آبی پوشان با این تعداد غایب برای دیدار با العین آماده می شوند که حریف این تیم تنها یک بازیکن خود را در اختیار ندارد. ناصر الشمیرانی مهاجم عربستانی این تیم که بنا به دلایل سیاسی از سوی کشورش برای حضور در کشور ایران منع گردیده است. این مهاجم تنها غایب تیم عربستانی مقابل آبی پوشان است.

بازی رفت دو تیم استقلال و العین در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۲۰:۴۵ امشب در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

منبع: مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .