تبیان، دستیار زندگی
ست   خطرناك‌ترین چیزی كه فرهنگ، نظام و انقلاب اسلامی را تهدید می‌كند این است كه نسل امروز و آینده ما جایگاه والای عالمان دینی و روحانیت اسلامی و شیعی را در امور مختلف درك نكند. به گزارش خبرنگار تبیان به&nbsp...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در تبیین جایگاه سیاسی اجتماعی روحانیت در نظام اسلامی كم كار شده است

خطرناك‌ترین چیزی كه فرهنگ، نظام و انقلاب اسلامی را تهدید می‌كند این است كه نسل امروز و آینده ما جایگاه والای عالمان دینی و روحانیت اسلامی و شیعی را در امور مختلف درك نكند.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از ایسنا ، آیت‌الله عباس واعظ طبسی، نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با ائمه جمعه استان‌های خراسان با بیان این مطلب، افزود: نكته مهم، تبیین جایگاه و نقش روحانیت در عرصه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و نیز استقرار و استمرار جوامع دینی و اسلامی در سطح جهان است كه متاسفانه برای ترسیم این جایگاه در ذهن نسل جوان و نوجوان، كم كار شده است.
آیت الله واعظ طبسی تصریح كرد: نظام جمهوری اسلامی ایران كه در راس آن ولی فقیه قرار دارد، امروز توانسته است با وجود فشارهای تبلیغاتی، سیاسی و فرهنگی و سرمایه‌گذاری‌های عظیم دشمنان، بهترین الگوی مدیریت اسلامی را ارائه دهد.
وی برنامه‌ریزی در جهت اطلاع‌رسانی درباره این نقش‌آفرینی‌ها به نسل جوان و آگاه‌سازی آنها با بیانی شیوا، جذاب و قابل فهم را از جمله اولویت‌های كاری روحانیون و علما دانست.
عضو مجلس خبرگان، برگزاری نشست‌ها و گردهمایی‌های عالمان دینی و ائمه جمعه را اقدامی ضروری و مفید خواند و گفت: امروز این نشست‌ها در نگاه افكار عمومی دنیا و سیاستگذاران بیگانه، فوق‌العاده تاثیرگذار است و ثمرات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آن عاید مردم می‌شود.
وی افزود: روحانیت در عرصه سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و به ویژه مدیریت نقش مهمی را ایفا كرده است؛ از این رو باید با تدبیر و مطالعه، یك كار فرهنگی و تبلیغاتی قوی در این زمینه انجام و به شبهات مطرح شده پاسخ داده شود.
تولیت آستان قدس رضوی با ذكر این نكته كه آنهایی كه در مقام شبهه‌افكنی هستند و می‌خواهند نقش روحانیون را كم‌اثر جلوه دهند، می‌دانند چگونه و از چه راهی وارد شوند، هوشیاری روحانیت و ائمه جمعه را خواستار شد.
این گزارش حاكی است، در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین علم الهدی، امام جمعه مشهد، گزارشی از نشست سراسری ائمه جمعه استانهای خراسان ارائه داد.
وی بررسی مشكلات حوزه های علمیه و نیز هماهنگی دفاتر تبلیغات درباره حل مشكلات ائمه جماعات شهرستان‌ها را از جمله مسائل مطرح شده در گرد هم آیی ائمه جماعات استان ها ی خراسان ذكر كرد.