تبیان، دستیار زندگی
در پی صدور حکم ظالمانه رژیم آل خلیفه علیه آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی انقلاب بحرین، موجی از خشم این کشور را فراگرفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خشم عمومی بحرین را فراگرفت

در پی صدور حکم ظالمانه رژیم آل‌خلیفه علیه آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی انقلاب بحرین، موجی از خشم این کشور را فراگرفت.

پیشخوان خبر تبیان
بحرین

به گزارش تبیان به نقل از روزنامه جمهوری اسلامی، همزمان با قرائت حکم آیت‌الله شیخ عیسی قاسم روحانی برجسته شیعی بحرینی، مناطق مختلف این کشور صحنه خشم عمومی است.شهروندان بحرینی در مناطق مختلف این کشور خیابان‌های اصلی را با لاستیک مسدود کردند تا از این طریق اعتراض به حکم زندان علیه آیت‌الله شیخ عیسی قاسم را نشان دهند.

رژیم آل خلیفه دیروز در ادامه محاکمه غیرقانونی شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی انقلاب بحرین، وی را به یک سال حبس تعلیقی و مصادره اموال محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، شیخ عیسی قاسم به مصادره اموال و جریمه محکوم شده است.

بر اساس رای دادگاه، حکم زندان شیخ عیسی قاسم به‌مدت سه سال تعلیق شده است.

به گزارش رسیده مردم خشمگین بحرین دیروز در اعتراض به حکم صادر شده علیه شیخ عیسی قاسم کفن پوش به خیابان‌ها آمده و برای دفاع از وی اعلام آمادگی کردند.

جنبش آزادی و دمکراسی (حق) اعلام کرد هدف از حکم ظالمانه رژیم آل خلیفه علیه شیخ عیسی قاسم سیاسی کاری است که ازسوی یک دادگاه غیررسمی صادر شده است.

جنبش حق ضمن محکوم کردن دادگاه مسخره رژیم آل خلیفه، حکم صادره را ظالمانه خواند.

این جنبش تداوم حمله به شیخ عیسی قاسم بزرگترین مظهر ملی دینی را حاکی از دست داشتن رژیم آل خلیفه در برنامه‌های منطقه‌ای که از قبل برای آن هزینه کرده، دانست.

«الوفاق» مردم بحرین را به اعتراض فراخواند

جمعیت ملی-اسلامی «الوفاق»، بزرگ‌ترین جمعیت معارض بحرین، نیز مردم این کشور را به ابراز خشم و اعتراض نسبت به صدور حکم علیه آیت‌الله عیسی قاسم فراخواند.

در این بیانیه تاکید شده است:

رژیم آل خلیفه دیروز در ادامه محاکمه غیرقانونی شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی انقلاب بحرین، وی را به یک سال حبس تعلیقی و مصادره اموال محکوم کرد

حکم صادره علیه شیخ عیسی قاسم پذیرفتنی نیست و شخص پادشاه مسئول تمامی پیامدهای بعدی آن خواهد بود. وضعیت امروز بحرین با وضعیت دیروز کشور تفاوت دارد، با اصرار ورزیدن رژیم و شخص پادشاه بر محاکمه فرایض دینی و محاکمه تمام شیعیان و مراجعشان مردم نیز باید سخن دیگری داشته باشد. ملت بحرین حق دارد مخالفت خود با رژیم حاکم را اعلام کرده و خواستار تعیین سرنوشت خود با تصویب یک قانون اساسی جدید و مشارکت واقعی ملت شود، آنان حق دارند به خاندان پادشاهی بگویندکه با عبور شما از خطوط قرمز ما دیگر امکان گفتگو و هم زیستی با شما وجود ندارد.

ملت بحرین باید امروز به صحنه آمده و با فداکاری خود، پیام روشنی مبنی بر اینکه دیگر عقب نشینی امکان ندارد و تا پای جان از شیخ عیسی قاسم دفاع خواهیم کرد را به شخص پادشاه حمد بن عیسی برسانند و این مسئله به یکی از الزامات مردم تبدیل شده است. با توجه به صدور حکم علیه شیخ عیسی قاسم از سوی رژیم حاکم مردم بحرین بر اساس تمام قانون‌های بین‌‌المللی حق تعیین سرنوشت خود را دارد.

مردم بحرین امروز باید برای ادای تکلیف شرعی دفاع از شیخ عیسی قاسم به سمت الدراز حرکت کنند و رژیم حاکم باید بداند که ما وارد مرحله جدیدی از انقلاب خود شده‌ایم و در صورتی که از جنایت بزرگی که در حق شیعیان کرده است عقب نشینی نکند خواهان تعیین سرنوشت خود هستیم.

«ائتلاف 14 فوریه»: حکم صادره جنایت علیه دین است

ائتلاف جوانان 14 فوریه بحرین نیز در اطلاعیه‌ای تاکید کرد که حکم دادگاه علیه آیت‌الله عیسی‌ قاسم جنایت علیه دین و عقیده مردم است.

در بیانیه این گروه آمده است: « ملت بحرین برای مقابله با این حکم جائرانه تمامی حرکت‌های انقلابی را تشدید خواهد کرد تا این نظام فاسد بفهمد که مرتکب جنایت علیه دین و عقیده شده است.

منابع بحرینی گزارش دادند که ساکنان منطقه الدراز محل سکونت آیت‌الله عیسی قاسم در اعتراض به صدور این حکم تظاهرات کرده و شعارهایی علیه این حکم و مخالفت با آن سر دادند.

اعلام "روز خشم" از سوی علمای بحرین

علمای بحرین در واکنش به صدور حکم علیه آیت‌الله عیسی قاسم رهبر معنوی انقلاب این کشور، بیانیه‌ای صادر و این روز را «روز خشم» در بحرین اعلام کردند.

علمای بحرین در بیانیه خود با اعلام «روز خشم» در بحرین از مردم این کشور خواستند با حضور در میادین نسبت به صدور حکم جائرانه علیه آیت‌الله عیسی قاسم اعتراض کنند.

در این بیانیه آمده است:

جسارت نظام در قبال فقیه متقی،عادل، پاک و پرهیزگار آیت‌الله عیسی قاسم با مجرم خواندن ایشان و دست درازی به حقوق و وجوهات شرعی و مصادره و تصرف در آن، در واقع عدم به رسمیت شناختن شیعه، موجودیت، عقاید، فقها و حرمت رهبری دینی آن و در نتیجه اعلان جنگ علیه آن و نیز انکار شراکت و برابری در شهروندی و تمامی حقوق و مستلزمات و واجبات مبتنی بر آن است.

در آن هنگام که شخص امکان عمل به فرایض شرعی و خدمات اجتماعی‌اش را بدون اجازه نظامی ظالم و فاسد نداشته باشد خطر نزدیک و فاجعه قریب الوقوع است.

بر همین اساس و برای دفاع از دین و مرجعیت و حق ملت در عمل به فرائضش و در رد اقدام نظام برای به زیر سلطه گرفتن شعائر اسلامی اعلام می‌کنیم «امروز روز خشم بحرینی است»، از تمامی مومنین ملت صبور و غیورمان خواستاریم با پر کردن میادین صدای خود را در مقابل نظام بالا برند تا از جنونش دست بردارد،اگر عقلی داشته باشد، و شما فرزندان ملت ایمان داشته باشید که تمامی نقشه‌های بیهوده نظام به برکت ایمان، صبر و توکل شما بر خداوند شکست خواهد خورد.

چراغ سبز ترامپ به پادشاه بحرین

رئیس‌جمهور آمریکا در ریاض به شاه بحرین وعده داد که از این پس، روابط واشنگتن - منامه، شاهد هیچ تنشی نخواهد بود.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که دیروز (شنبه) به عربستان سفر کرد، امروز (یکشنبه) با پادشاه بحرین دیدار کرد.

به اعلام شبکه العربیه، ترامپ در این دیدار، به وی اطمینان داد که روابط دو کشور مستحکم‌تر خواهد شد و از این پس هیچ تنشی میان دو طرف به وجود نخواهد آمد.

ترامپ سپس دیدارهای کوتاهی با امیر قطر و رئیس‌جمهور مصر داشت.

رئیس جمهور آمریکا در نخستین سفر خارجه‌اش به ریاض، با «ملک سلمان» شاه سعودی دیدار کرد و قرار است امروز در دو نشست دیگر نیز حضور یابد. نشست نخست با سران کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و نشست دوم با سران کشورهای عربی و اسلامی دعوت شده به عربستان است.

منبع :روزنامه جمهوری اسلامی

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .