تبیان، دستیار زندگی
اب   مدیر كل روابط عمومی و امور بین‌الملل دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از عرضه آثار دفتر تبلیغات اسلامی در بیش از 20 غرفه از نمایشگاه بین‌المللی كتاب خبر داد. به گزارش خبرگزاری تبیان به نقل از  ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ارائه آثار دفتر تبلیغات اسلامی در بیش از 20 غرفه از نمایشگاه بین‌المللی كتاب

مدیر كل روابط عمومی و امور بین‌الملل دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از عرضه آثار دفتر تبلیغات اسلامی در بیش از 20 غرفه از نمایشگاه بین‌المللی كتاب خبر داد.


به گزارش خبرگزاری تبیان به نقل از  شبستان، حجت‌الاسلام گلزاده ششم اردیبهشت ماه در یك نشست مطبوعاتی و در آستانه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی كتاب و سیزدهمین جشنواره مطبوعات، با اشاره به جایگاه موثر و ویژه شهر مقدس قم در عرصه فرهنگ مكتوب جامعه، وظیفه اطلاع‌رسانی رسانه‌ها را در این شهر سنگین و دقیق ارزیابی كرد.
وی با انتقاد از نگرش به كتاب به عنوان یك كالای تجاری از مطبوعات و صداو سیما خواست تا اطلاع‌رسانی در زمینه آثار و كتاب‌ها را كارآمدتر و به روزتر كنند.

رییس نمایشگاه‌ها و همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: با توجه به مصادف شدن سالروز تاسیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، برابر شانزدهم اردیبهشت ماه سال 1358، با ایام برپایی نمایشگاه بین‌المللی كتاب و جشنواره مطبوعات، حضور فعالی در حوزه‌های مختلف كتاب و نشریه خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام گلزاده با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام پیامبر اعظم (ص) از ارائه بیش از 35 عنوان كتاب درباره شخصیت حضرت رسول اكرم(ص) در این نمایشگاه خبر داد و گفت: در بخش بین‌الملل به زبان عربی 140 عنوان اثر در معرض دید عموم قرار می‌گیرد و در بازار كتاب بیش از 400 عنوان كتاب عرضه خواهد شد.

وی افزود: كتاب‌های تخصصی و علمی نیز در دو غرفه بزرگ «بوستان كتاب قم» و انتشارات علوم و فرهنگ اسلامی عرضه می‌شود.
مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دفتر تبلیغات اسلامی به شركت بیش از 20 نشریه به عنوان بزرگترین خانه مطبوعات دینی در سیزدهمین جشنواره مطبوعات اشاره كرد و گفت: در بخش كودك و نوجوانان نشریات: پوپك، سلام بچه‌ها و سنجاقك ارائه می‌شود و فصل‌نامه‌ها و ماهنامه‌های علمی، فرهنگی و تخصصی با عناوین: پیام زن، نقد و نظر، آیینه پژوهش، علوم سیاسی، فقه، حوزه، پاسدار اسلام و پژوهش‌های قرآنی نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند.

وی اعلام كرد: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم مجموعا 20 غرفه از نمایشگاه بین‌المللی كتاب را به خود اختصاص داده است.
وی درباره فعالیت‌های دیگر دفتر تبلیغات اسلامی در نمایشگاه آینده ابراز داشت: با حضور جمع قابل توجهی از صاحب‌نظران و محققان حوزوی و دانشگاهی نشست‌هایی را در حاشیه برگزاری نمایشگاه خواهیم داشت و فعالیت‌های فرهنگی مفیدی را فراخور مناسبت‌های شمسی و قمری همزمان با برپایی نمایشگاه كتاب پیش رو خواهیم داشت.