تبیان، دستیار زندگی
ست حضرت آیت‌الله مكارم شیرازی پنج‌شنبه در دیدار رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت : ما به آقای احمدی‌نژاد علاقه‌مند هستیم و از او حمایت می‌كنیم، اما انتظارمان در مسایل فرهنگی از وی و دولت او فراتر از این است. به گزا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضرت آیت‌الله مكارم شیرازی : انتظارمان از رئیس جمهور فراتر از این است

حضرت آیت‌الله مكارم شیرازی پنج‌شنبه در دیدار رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت : ما به آقای احمدی‌نژاد علاقه‌مند هستیم و از او حمایت می‌كنیم، اما انتظارمان در مسایل فرهنگی از وی و دولت او فراتر از این است.

به گزارش رسا، حضرت آیت الله ناصر مكارم شیرازی در این دیدار با اشاره به نامه رییس جمهور به رئیس سازمان تربیت بدنی در خصوص حضور زنان در ورزشگاه‌ها خاطر نشان ساخت: در روزهای اخیر دو اقدام از سوی رییس جمهور موجب شد مراجعه وسیعی از سراسر كشور به ما بشود. یكی مسأله حضور بانوان در ورزشگاه‌ها و دیگری اظهار نظر اقای احمدی نژاد در خصوص حجاب در مصاحبه مطبوعاتی بوده است. ما به آقای احمدی‌نژاد علاقه‌مند هستیم و از او حمایت می‌كنیم، اما انتظارمان در مسایل فرهنگی از وی و دولت او فراتر از این است. امیدواریم مسایل اقتصادی و رفاهی سبب فراموشی مسایل فرهنگی نشود.

حضرت آیت‌الله كارم شیرازی مهم‌ترین پایگاه احمدی‌نژاد را قم عنوان كرد و افزود: مهم‌ترین پایگاه حمایت از رئیس جمهور در قم است .باید به گونه ای عمل شود كه رنجش خاطری به‌وجود نیاید.

وی ادامه داد: علت اصلی بسیاری از مفاسد و جرم‌ها همین بد حجابی‌ها و سهل‌انگاری‌هاست، حجاب برای ما در گذشته فروع دین بود اما در شرایط كنونی به اصول دین تبدیل شده ، زیرا نماد اسلام است.

این مرجع تقلید اقدامات فرهنگی را بهترین راه مبارزه با بدحجابی و فساد دانست و یادآور شد: ما اهل خشونت و زد و بند نیستیم، باید از راه‌ها و كارهای فرهنگی و تدبیر وارد شد. اگر تدبیر و قاطعیت باشد و خشونت نباشد كارها درست می‌شود.

حضرت آیت الله مكارم شیرازی با بیان اینكه اقدامات صورت گرفته در شورای اسلامی و شهرداری تهران موجب به وجود آمدن خاطره خوش در اذهان عمومی شده است تأكید كرد: شورای اسلامی شهر تهران باید تجربیات خود را به شوراهایی مانند شهر قم كه دارای ویژگی‌های خاص است منتقل كنند.

وی با اشاره به طرح‌های توسعه حرم تا حرم و عمار یاسر و میدان امام خمینی (ره) قم تصریح كرد:اتظار داریم شورای اسلامی شهر قم گام مهم‌تر و مؤثرتری بردارد ولی تصور این است كه بودجه و امكانات لازم در اختیار شورای اسلامی شهر قم قرار داده نمی‌شود. مسؤولان باید برای قم حساب جداگانه‌ای بازكنند. آبروی شیعه و اسلام در قم است. وضعیت شهر در حال حاضر مطلوب نیست.

این مرجع تقلید از عدم اختصاص بودجه لازم به شهر قم انتقاد كرد و گفت: شنیده‌ایم كه دستور رییس‌جمهور مبنی بر اختصاص بودجه به شهر در بودجه عمومی سال مشخص نشده است.