تبیان، دستیار زندگی
رد نوری  المالکی نخست وزیر دولت آتی عراق که همچنان به رایزنی های خود برای تشکیل کابینه خود ادامه می دهد، امروز به منظور دیدار با حضرت آیت الله سیستانی وارد نجف اشرف شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ف...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نخست وزیر عراق با آیت الله سیستانی دیدار کرد

نوری  المالکی نخست وزیر دولت آتی عراق که همچنان به رایزنی های خود برای تشکیل کابینه خود ادامه می دهد، امروز به منظور دیدار با حضرت آیت الله سیستانی وارد نجف اشرف شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، جواد المالکی پس از ورود به نجف اشرف هیچ گفتگویی با خبرنگاران انجام نداد.

مالکی امروز با مرجع بزرگ شیعه دیدار می کند تا وی را در جریان آخرین تحولات مربوط به تشکیل دولت جدید قرار می دهد.

حضرت آیت الله سیستانی در مسئله انتخاب نامزد ائتلاف عراق یکپارچه برای نخست وزیری کاملا موضع بی طرف اتخاذ کرد.

مالکی در پی کناره گیری داوطلبانه ابراهیم الجعفری از نامزدی نخست وزیری دولت آتی عراق، در نشست اعضای ائتلاف عراق یکپارچه به جانشینی وی انتخاب شد.

نخست وزیر عراق روز گذشته با ارائه موضوع ادغام شبه نظامیان این کشور در نیروهای ارتش و پلیس بر ضرورت عملی شدن آن تاکید کرد، اما جلال طالبانی با انحلال شبه نظامیان پیشمرگ کرد و ادغام آنها در ارتش مخالفت کرد.

المالکی همچنین تاکید کرده است که برنامه های سیاسی و ترکیب های سیاسی که از پیش درمورد آن به توافق رسیدیم، کار ما را آسان کرده است ، بنابراین سقف زمانی برای تشکیل دولت را طی 15 روز اعلام می کنم.

براساس قانون اساسی عراق نخست وزیر این کشور باید ظرف 30 روز کابینه تشکیل دهد.