تبیان، دستیار زندگی
نخستین جشنواره عکس هشت با تلفن همراه با موضوع؛ آداب و فرهنگ زیارت، جلوه های حرم مطهر رضوی، حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) برگزار می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگزاری نخستین جشنواره «عکس هشت»

نخستین جشنواره «عکس هشت» با تلفن همراه با موضوع؛ آداب و فرهنگ زیارت، جلوه‌های حرم مطهر رضوی، حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه‌(س) و حضرت احمدبن‌موسی شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.

پیشخوان خبر تبیان

جشنواره

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری فارس،‌ رشد چشمگیر استفاده از شبکه‌های مجازی در کشورمان و به دنبال آن گرایش بسیاری از عکاسان حرفه‌ای و آماتور به استفاده از دوربین تلفن همراه به علت دسترسی آسان، برخوردی ساده و مستقیم با سوژه، عرضه اپلیکیشن‌های جذاب و...، پایه‌گذاران این رویداد را بر آن داشت تا در نخستین دوره این جشنواره تنها پذیرای عکس‌هایی باشند که با دوربین تلفن همراه ثبت شده‌اند.

نظر به اینکه سالانه میلیون‌ها مشتاق و دلداده حضرت امام رضا(ع) به زیارت آن امام همام مشرف شده و لحظه‌های ناب و خاطرات خود را از طریق دوربین تلفن همراه ثبت و ضبط می‌کند جشنواره‌ای به این مناسبت تدارک دیده تا در دهه کرامت که ایام ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت معصومه (س) و بزرگداشت حضرت احمدبن موسی(شاهچراغ) است به مرحله اجرا درآورده و گوشه‌ای از هنر عکاسی ارادتمندان این ساحت مقدس را به منصه ظهور رسانیم.

علاقه‌مندان می‌توانند عکس‌های خود را با تلفن همراه با موضوع زیارت و در محورهای؛ آداب و فرهنگ زیارت، جلوه‌های حرم مطهر رضوی، حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه‌(س) و حضرت احمدبن‌موسی شاهچراغ(ع)، فرهنگ رضوی در تمام نقاط جهان و انعکاس مراسم و آیین‌های رضوی، قدم گاه‌ها، زائران پیاده رضوی، مناسک، مراسم و جشنواره‌های رضوی، زیارتگاه‌های امامزادگان و بقاع متبرکه ارسال کنند.

شرکت در جشنواره برای کلیه عکاسان و علاقه‌مندان آزاد است، این جشنواره فقط پذیرای عکس‌هایی است که با تلفن همراه ثبت شده باشند، شرکت در جشنواره فقط از طریق فضای مجازی امکان پذیر است.

شرکت در جشنواره برای کلیه عکاسان و علاقه‌مندان آزاد است، این جشنواره فقط پذیرای عکس‌هایی است که با تلفن همراه ثبت شده باشند، شرکت در جشنواره فقط از طریق فضای مجازی امکان پذیر است، شرکت کنندگان برای حضور در جشنواره می‌توانند با یکی از دو روش زیر در فضای مجازی اقدام به ارسال آثار کنند:

الف: ایمیل جشنواره به نشانی: 8photofestival@gmail.com، ب: برنامه تلگرام جشنواره به نشانی @eightphoto

(از شرکت کنندگان تقاضا می شود فقط یکی از روش های ارسال ذکر شده را برای حضور در جشنواره انتخاب نمایند.)

5. عکس‌ها باید در فرمت jpg بدون تغییر در اندازه ارسال شود.

- ویرایش اثر تا آنجا که به جنبه استنادی عکس خدشه‌ای وارد نکند قابل قبول است‌.

- در هنگام ارسال آثار مشخصات عکاس ( نام و نام خانوادگی‌، آدرس، شماره تلفن همراه و ثابت) ارسال شود.

- محدودیتی برای تعداد اثر ارسالی توسط عکاسان وجود ندارد.

- عکس‌های ارسالی باید مطابق با موازین اخلاقی، اسلامی و فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.

- عکس‌های ارسالی نباید در جشنواره‌های قبلی عکس رضوی جزو آثار منتخب بوده باشند.

- عکس‌ها، نباید دارای امضای عکاس، واتر مارک و لوگو باشند.

- ارسال اثر توسط عکاسان به منزله قبول مالکیت اثر و اصالت آن تلقی می‌شود و هیچگونه مسئولیتی به عهده دبیرخانه نخواهد بود.

- برگزارکننده فقط حق استفاده از عکس‌های پذیرفته شده را برای چاپ در کتاب، بروشور و... با ذکر نام عکاس برای خود محفوظ می‌دارد.

- آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره روز 10 تیرماه 1396 خواهد بود. از این رو به آثاری که پس از زمان تعیین شده ارسال شوند یا یکی از قوانین جشنواره را نقض کنند، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

- ارسال آثار به معنای پذیرش تمامی مقررات این جشنواره است.

- تصمیم گیری در قبال مسائل پیش بینی نشده بر عهده دبیرخانه جشنواره است.

جوایز:

نفر اول: تندیس جشنواره، لوح افتخار، مبلغ 20/000/000 میلیون ریال وجه نقد

نفر دوم: تندیس جشنواره، لوح افتخار، مبلغ 15/000/000 میلیون ریال وجه نقد

نفر سوم: تندیس جشنواره، لوح افتخار، مبلغ 10/000/000 میلیون ریال وجه نقد

جایزه ویژه:

کمک هزینه سفر به مشهد مقدس به مبلغ 5 میلیون ریال برای هشت نفر

دبیرخانه جشنواره تمامی عکس‌های راه‌یافته به نمایشگاه را پس از داوری از طریق کانال تلگرام و صفحه جشنواره در اینستاگرام به مدت مشخص به نمایش خواهد گذاشت و از میان آثاری که بیشترین توجه کاربران اینستاگرام را از طریق کامنت‌های عکاسانه و بیشترین بازدید کننده از طریق تلگرام را متوجه خود کرده باشند را بررسی و با نظر هیأت داوران، 8 اثر را برای اهدای جایزه ویژه انتخاب می‌کند.

امتیازات:

1) کلیه عکس‌های راه یافته به بخش نمایشگاه توسط دبیرخانه چاپ و به نمایش گذاشته می‌شود.

2) به کلیه شرکت کنندگانی که آثارشان به بخش نمایشگاه راه می‌یابد گواهی شرکت اهدا خواهد شد.

3) به هر قطعه عکس راه یافته به نمایشگاه، مبلغ 500000 ریال به عنوان حق التألیف پرداخت می‌شود.

4) لوح فشرده مولتی مدیای آثار در آیین پایانی منتشر و رونمایی خواهد شد و به کلیه شرکت کنندگانی که آثارشان به بخش نمایشگاه راه می‌یابد اهدا خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .