تبیان، دستیار زندگی
د حضرت آیت‌الله ناصر مكارم شیرازی صبح امروز (چهار‌شنبه) در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، به دستور اخیر رییس‌جمهور مبنی بر حضور بانوان در ورزشگاه‌ها اعتراض كرد و اظهار داشت: در همه‌جای جهان ورزشگاه‌های فوتبال به ع...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضرت آیت الله مکارم در اعتراض به حضور بانوان در مجموعه های ورزشی : رییس جمهور با علما مشروت کنند

حضرت آیت‌الله ناصر مكارم شیرازی صبح امروز (چهار‌شنبه) در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، به دستور اخیر رییس‌جمهور مبنی بر حضور بانوان در ورزشگاه‌ها اعتراض كرد و اظهار داشت: در همه‌جای جهان ورزشگاه‌های فوتبال به عنوان مكان‌های نا امنی شناخته می‌شوند كه درگیری، زد و خورد و حتی گاه كشته‌هایی در پی دارد.

به گزارش رسا ایشان  با اشاره به پخش مستقیم بازی‌های فوتبال از صدا و سیما افزود: هنگامی همه در خانه به راحتی می‌توانند این مسابقات را به صورت زنده در تلویزیون ببینند، چه ضرورتی وجود دارد كه بانوان و خانواده‌ها در فضای نا‌امن ورزشگاه‌ها و در این اماكن حضور پیدا كنند؟ چرا مسأله‌ای را كه ضرورت ندارد این‌گونه در جامعه مطرح سازیم تا شوك شدیدی به جامعه وارد شود.

ایشان ضمن حمایت از اقدامات و خدمات رییس جمهور، بر ضرورت مشورت بیشتر با مراجع و علما تأكید كرد و ادامه داد: رییس‌جمهور محترم در این مدت كوتاه كه از تصدی ریاست جمهوری می‌گذرد خدمات بسیاری كرده و در مسیر عدالت گام برداشته است، اما ایشان باید دقت داشته باشند مسایل كشور را یك شبه با یك تصمیم نمی‌توان حل كرد.

وی افزود: در هر مسأله‌ای باید با مشاوران آگاه به آن زمینه مراجعه كرد. در مسایل دینی به مراجع و علما، در مسایل اقتصادی به اقتصاد‌دانان، در مسایل سیاست خارجی به آشنایان به سیاست خارجی و آقای رییس جمهور نباید تنها به مشاوران خودشان در این زمینه قناعت كنند.

حضرت آیت‌الله مكارم شیرازی هم‌چنین از ارسال پیامی برای آقای احمدی‌نژاد خبر داد و افزود : من فعلاً منتظر پاسخ رییس‌جمهور هستم و پس از آن به تفصیل در این‌باره صحبت می‌كنم.