تبیان، دستیار زندگی
ست حضرت آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی عصر سه شنبه شب، با صدور پیامی درباره حضور بانوان در ورزشگاه‌ها اعلام كرد: انتظار از مسؤولان محترم جمهوری اسلامی این است كه با اعلام لغو این عنوان، نگرانی‌ها را رفع كنن...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضور بانوان در این گونه برنامه‌ها خلاف شرع و تنازل ظاهر از مواضع اسلامی است

حضرت آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی عصر سه شنبه شب، با صدور پیامی درباره حضور بانوان در ورزشگاه‌ها اعلام كرد: انتظار از مسؤولان محترم جمهوری اسلامی این است كه با اعلام لغو این عنوان، نگرانی‌ها را رفع كنند.

متن پیام  معظم له بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
اگر چه اینجانب مكرر خطر اختلاط زن و مرد بیگانه و برنامه‌های مضره‌ای را كه مخالف عفاف و حجاب بانوان و موجب تغییر شخصیت‌ اسلامی جامعه است، تذكر داده و به همگان در مورد آثار و عواقب سوء گرایش به آداب غیر اسلامی غربی هشدار داده‌ام، اكنون كه مؤمنین در مورد حضور بانوان در ورزشگاه‌های كشور، سؤال و ابراز نگرانی می‌نمایند، حسب الوظیفه حرمت نظر زن و مردم اجنبی را به بدن یكدیگر از نظر جمیع فقهای عظام اعلام می‌نمایم.
علی هذا حضور بانوان در این گونه برنامه‌ها خلاف شرع و تنازل ظاهر از مواضع اسلامی است.
انتظار از مسؤولان محترم جمهوری اسلامی این است كه با اعلام لغو این عنوان، نگرانی‌ها را رفع و موجبات خشنودی قلب مقدس حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه را فراهم نمایند.
26 ربیع الاول 1427
5/2/85
لطف الله صافی