تبیان، دستیار زندگی
مدیر تئاتر باران گفت: در راستای فعالیت هاب فرهنگی حوزه تئاتر، میان تماشاخانه باران و گروه تئاتر بین المللی پوتلچ، پس از برپایی ورکشاپ در ایران، 15 هنرجویی تئاتر ایرانی به ایتالیا اعزام خواهند شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

15 هنرجوی تئاتر به ایتالیا اعزام می‌شوند

مدیر تئاتر باران گفت: در راستای فعالیت‌های بین فرهنگی حوزه تئاتر، میان تماشاخانه باران و گروه تئاتر بین‌المللی پوتلچ، پس از برپایی ورکشاپ‌ها در ایران، 15 هنرجوی تئاتر ایرانی به ایتالیا اعزام خواهند شد.

پیشخوان خبر تبیان

تئاتر باران

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری فارس، خیام وقار کاشانی مدیر تئاتر باران پیرو برپایی ورکشاپ‌های بازیگری با همکاری تئاتر پوتلچ در ایران و حضور هنرمندان گفت: دومین ورکشاپ بین المللی بازیگری و کارگردانی در جشنواره بینافرهنگی و آزمایشگاهی تئاتر ایتالیا ، یکم تا سیزدهم تیرماه برگزار می‌شود که 15 هنرجوی ایرانی نیز برای حضور در این ورکشاپ به زودی اعزام به ایتالیا خواهند شد.

وی با اشاره به بازخوردی مثبتی که از برپایی کارگاه‌ها در ایران گرفته‌اند، گفت: البته بازخوردها دو قطبی بوده است برخی تصور می کنند نمایش خارجی کمدی دلارته باید پرشور و هیجان و با ساز و آواز باشد درحالیکه کارهایی که درایران این دوره اجرا شد،‌چنین ویژگی‌هایی را نداشت.

وقار کاشانی درباره کار کشور ژاپن گفت: کار ژاپن سنتی بود تماشاگرانی که کار را دیدند هم مخاطبان پروپاقرص تئاتر نبودند، بلکه فرهنگ شناس و اهل مراقبه و آشنا به آیین‌های سنتی ژاپنی بودند.

وقار کاشانی درباره کار کشور ژاپن گفت: کار ژاپن سنتی بود تماشاگرانی که کار را دیدند هم مخاطبان پروپاقرص تئاتر نبودند، بلکه فرهنگ شناس و اهل مراقبه و آشنا به آیین‌های سنتی ژاپنی بودند.

وی با اشاره به تفاهنامه با ایتالیا برای اعزام هر ساله هنرجو به این کشور گفت: این خود یک آزمون و خطا برای ما می‌شود چرا که تنها املای ننوشته است که غلط ندارد.

وقار کاشانی با اشاره به ورکشاپ‌هایی که امسال با حضور این خارجی‌ها در ایران برگزار شد،‌ گفت: دراین جلسات ورکشاپ‌های تخصصی مثل کارگردانی و استفاده از پروژکشن و ورکشاپ‌های حرکت و آیین های ژاپنی مخصوص بانوان با حضور استاد برجسته ژاپنی که هشتاد سال سن هم دارد منتها از بازماندگان فاجعه اتمی هیروشیما است، برگزار شد.

مدیر تئاتر باران با اشاره به اینکه تئاتری‌ها نیاز به به روز رسانی دارند، گفت: همه کسانی مشغول تئاترند باید به روز شوند بنابراین من انتظار داشتم در این کلاس ها اساتید هم شرکت کنند منتها اینطور نشد، با این حال استقبال علاقه مندان و دانشجویان خوب بود.

وی درباره ورکشاپ‌هایی که در ایتالیا برگزار می‌شود، گفت: از 5 کشور اساتید مطرح برای این ورکشاپ‌ها دعوت شدند مثلا از هند یک استاد آیینی، از ژاپن ، ایتالیا ، افرادی مثل یوجینو باربا و .. حضو ردارند. از نقاط قوت این کلاس ها تبادل فرهنگی بین چند کشور مختلف است اینها مدتی با هم زندگی می‌کنند، تبادل اطلاعات کرده و با هم بازی و تمرین می‌کنند و در نهایت هم در پایان فستیوال همه یک کار مشترک را با هم اجرا می‌کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .