تبیان، دستیار زندگی
ند ما از دانشگاهیان انتظار داریم در اندیشه و استقلال اسلامی پیشرو باشند و اخلاق محمدی و استقلال خود را حفظ کنند و به هیچ وجه زیر بار ظلم دیگران نروند. به گزارش خبرنگار مهر در قم، آیت ‌الله صافی گلپایگانی در دیدار جمعی از ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی: دانشگاهیان باید در اندیشه و استقلال اسلامی پیشرو باشند

ما از دانشگاهیان انتظار داریم در اندیشه و استقلال اسلامی پیشرو باشند و اخلاق محمدی و استقلال خود را حفظ کنند و به هیچ وجه زیر بار ظلم دیگران نروند.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، آیت ‌الله صافی گلپایگانی در دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد اصفهان گفت: آمریکا و غرب سال ‌ها تلاش کرده ‌اند تا شخصیت و هویت مسلمانان را از بین ببرند و در حال حاضر که شاهد بازگشت مسلمانان به هویت خود هستند، با توطئه‌ های فراوان قصد دارند جلوی آنها بایستند.

این مرجع تقلید شرایط به وجود آمده برای مسلمانان و تهاجم ‌های دشمنان بر ضد اسلام را از امتحانات الهی بر شمرد و خاطرنشان کرد: تهاجم فرهنگی در حال حاضر به نوعی از امتحان ‌های الهی محسوب می شود و در روایات مختلف به ما هشدار داده شده که این موارد برای امتحان مؤمنان پیش می‌ آید و آنها نباید این مسائل را غیر مترقبه بدانند.

وی تاکید کرد: کسانی در این امتحان‌ ها موفق می‌ شوند که قلبشان با ایمان مستحکم شده باشد و این افراد از کسانی که در زمان رسول خدا ایمان آوردند، برترند.

آیت‌الله صافی گلپایگانی در ادامه با اشاره به حدیثی از حضرت امام علی(ع) درباره آخرالزمان خاطرنشان کرد: در عصر غیبت، مؤمن باید از امتحان‌ها سرافراز بیرون بیاید، زیرا در این دوران امتحانات مختلفی پیش می‌آید. به طوری که انسان در روز مؤمن است و شب از ایمان خارج می‌شود.