تبیان، دستیار زندگی
جفری کاتزنبرگ تهیه کننده و رئیس استودیو انیمیشن «دریم ورکز» با دریافت نخل طلای افتخاری کن مورد تقدیر قرار گرفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نخل طلای افتخاری کن برای «جفری کاتزنبرگ»

«جفری کاتزنبرگ» تهیه‌کننده و رئیس استودیو انیمیشن «دریم ورکز» با دریافت نخل طلای افتخاری کن مورد تقدیر قرار گرفت.

پیشخوان خبر تبیان

جفری کاتزنبرگ

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، در مراسمی که در هتل کارلتون کن برگزار شد، «ویل اسمیت» و «اوما تورمن» از اعضای هیئت داوران بخش رقابتی جشنواره فیلم کن از «جفری کاتزنبرگ» تهیه‌کننده بزرگ دنیای انیمیشن با اعطای جایزه نخل طلای افتخاری جشنواره کن تقدیر کردند.

«تیری فرمائو» دبیر اجرایی جشنواره فیلم کن، ارائه انیمیشن «شرک» به جشنواره کن نقطه عطفی برای جشنواره بود و به این رویداد سینمایی فرصت پذیرش فیلم‌های تجربی  بیشتری را داد.

تاریخ جشنواره کن بدون همکاری و نقش «کاتزنبرگ» نوشته نمی‌شد و حضور انیمیشن «شرک» در بخش رقابتی سال 2001 موجب شد تا ما پذیرای انیمیشن‌های دیگری نیز باشیم. شما آنچه برای ژانر انیمیشن امکان‌پذیر است را نشان دادید.

دبیر جشنواره کن در ادامه گفت: زمانی که در سال 2001 هدایت جشنواره کن را بر عهده گرفتم یکی از اهدافم تقویت رابطه میان جشنواره کن و هالیوود بود و «کاتزنبرگ» کسی بود که به این هدف کمک زیادی کرد.

دبیر جشنواره کن در ادامه گفت: زمانی که در سال 2001 هدایت جشنواره کن را بر عهده گرفتم یکی از اهدافم تقویت رابطه میان جشنواره کن و هالیوود بود و «کاتزنبرگ» کسی بود که به این هدف کمک زیادی کرد.

«جفری کاتزنبرگ» نیز پس از دریافت جایزه افتخاری نخل طلا گفت: فکر می‌کنم برای هر کس در صنعت سینما آمدن به جشنواره کن مشابه رفتن یک ورزشکار به المپیک باشد، این فوق‌العاده است. کسب جایزه در درجه دوم اهمیت قرار دارد و تنها شرکت در جشنواره، بزرگترین افتخار است. جشنواره کن مهم‌ترین و معتبرترین جشنواره سینمایی است و یک رویداد استثنائی‌ است چرا که مدیران آن نیز استثنائی هستند.

وی ضمن تشکر از «تیری فرمائو»، «پیر لسکیور» رئیس کنونی جشنواره و «ژیل ژاکوب» رئیس پیشین کن، آنها را قهرمانان حقیقی فیلم معرفی کرد.

«جفری کاتزنبرگ» به سبب دوران ریاستش در کمپانی والت دیزنی بین سالهای 1984 تا 1994 به شهرت رسید که با ساخت انیمیشن‌های موفقی چون «پری دریایی کوچولو»، «دیو و دلبر»، «علاء‌الدین» و «شیرشاه» همراه بود.

وی پس از ترک کمپانی دیزنی، فعالیت خود را به عنوان یکی از بنیانگذاران و رئیس کمپانی انیمشین‌سازی «دریم ورکز» ادامه داد و بر ساخت مجموعه انیمشن‌های موفقی چون «شرک»، «ماداگاسکار»، «پاندای کونگفوکار» و «چگونه اژدهایتان را تربیت کنید» نظارت داشت.

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار در سال 2012 با اعطای جایزه اسکار افتخاری به پاس نقش مهم «کاتزنبرگ» در جمع‌آوری سرمایه برای آموزش، هنر و موارد مرتبط با سلامت، بویژه فعالیت‌هایی که صنعت سینما در آنها ذینفع است، از وی تقدیر کرد.

منبع: ابسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .