تبیان، دستیار زندگی
وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که حمله ائتلاف ضد داعش به کاروان ارتش سوریه و نیروهای حامی بشار اسد در مسیر فرودگاه نظامی التنف در جنوب سوریه در نزدیکی مرزهای مشترک با اردن برخلاف قوانین بین المللی بوده و هدف از آن تحریک تروریست ها از جمله جبهه النصره علی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لاوروف حمله آمریکا به ارتش سوریه را مغایر با قوانین بین‌المللی خواند

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که حمله ائتلاف ضد داعش به کاروان ارتش سوریه و نیروهای حامی بشار اسد در مسیر فرودگاه نظامی التنف در جنوب سوریه در نزدیکی مرزهای مشترک با اردن برخلاف قوانین بین‌المللی بوده و هدف از آن تحریک تروریست‌ها از جمله جبهه النصره علیه دمشق بود.

پیشخوان خبر تبیان
لارووف

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانسی مطبوعاتی تاکید کرد: حمله جنگنده‌های آمریکایی علیه ارتش سوریه برخلاف قوانین بین‌المللی و با هدف تحریک جبهه النصره جهت افزایش درگیری‌ها علیه دولت سوریه انجام شد.

لاوروف گفت: این حمله این گونه از سوی رهبری آمریکا توجیه شد که این نیروها تهدیدی برای گروه‌های مخالف سوری بودند که با ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا همکاری می‌کنند. اما دلیل اتخاذ این تصمیم از سوی آمریکا هرچه که باشد این حمله غیرقانونی و برخلاف قوانین بین‌المللی بوده و به منزله نقض آشکار و جدید تمامیت ارضی سوریه است.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه این کنفرانس مطبوعاتی تاکید کرد که مسکو این عملیات را تاکیدی بر تلاش آمریکا برای تحریک نیروهای مخالف و برخی افراطی‌ها از جمله جبهه النصره به درگیری علیه دولت مشروع سوریه می‌داند.

لاوروف در ادامه به نگرانی کشورش از برهم خوردن تفاهم کلی درباره لزوم اتحاد طرف‌هایی که با تروریست‌های داعش و جبهه النصره زمینی و هوایی مبارزه می‌کنند، اشاره و تاکید کرد: تمامی این اقدامات به دنبال درخواست‌های مکرر واشنگتن برای توقف همه ارتباطاتش با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه انجام می‌شوند. کنگره آمریکا نیز قانونی ارائه کرد مبنی بر اینکه برای تمامی کسانی که با دولت قانونی سوریه همکاری کنند، درخواست محاکمه شود.

وزیر امور خارجه روسیه افزود: این کارها طبیعتا ما را از سازش در سوریه و مساله مهمتر از این عملیات یعنی ممانعت از کنترل تروریست‌ها بر سوریه و دیگر بخش‌های خاورمیانه دور می‌کند.

لاوروف تاکید کرد: آنچه ما درباره موضعگیری آمریکا نسبت به سوریه می‌شنویم اصلش چشم‌پوشی و نادیده گرفتن اقدامات تروریست‌هاست.


منبع : ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .