تبیان، دستیار زندگی
مهدی رجبی که به تازگی کتاب «وسط راهروی تاریک» را راهی بازار کرده، از انتشار مجلدهای اولیه مجموعه نامه های نیلی در سال جاری خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کتاب‌های تازه مهدی رجبی برای بچه‌ها

مهدی رجبی که به تازگی کتاب «وسط راهروی تاریک» را راهی بازار کرده، از انتشار مجلدهای اولیه مجموعه «نامه‌های نیلی» در سال جاری خبر داد.

پیشخوان خبر تبیان

مهدی رجبی

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، این نویسنده که متاثر از مجموعه «نامه‌های فلیکس» کار نوشتن «نامه‌های نیلی» را به منظور آشنایی بچه‌ها با آداب و رسوم جای جای کشور خود، از سال ۹۴  شروع کرده از انتشار مجلدهای اولیه این مجموعه در سال جاری خبر داد.

او در این‌باره می‌گوید: در این مجموعه داستان، نیلی که نام یک گربه ایرانی است به نقاط مختلف کشور سفر می‌کند و از بناهای تاریخی و غذاها و آدام و رسوم ایران می‌گوید. او از طریق این نامه‌ها با سورنا  صاحب خود ارتباط برقرار می‌کند. جلد اول این مجموعه با عنوان «نیلی در سرزمین زعفران» از بندر گواتر و سیستان و  بلوچستان آغاز می‌شود و به توس و زادگاه فردوسی  می‌رسد.

«اندوه بالابان»، «گوله و پلنگ»، «اشباح جنگل سوخته» و «خرس ماه» عناوین دیگر آثار نوشتاری رجبی هستند که قرار است از سوی نشر فنی ایرانی راهی بازار شوند.

به تازگی  کتاب تصویری «وسط راهروی تاریک»  از نوشته‌های این نویسنده در ژانر وحشت ویژه کودکان ۹ سال به بالا و با همت نشر هوپا راهی بازار شده است. در این اثر که بنا به گفته رجبی از لحاظ شیوه نگارش و فضاسازی تجربه متفاوتی بوده است،  دختری به نام مونا که به بو به شدت حساس است و همین موضوع باعث شده دوستانش به او لقب «مونا موشه» را بدهند، در پاساژی با یک شعبده‌باز آشنا می‌شود و این آشنایی  او را به ترس‌ها و وهم‌هایی می‌کشاند که ماجرای این داستان است.

«اندوه بالابان»، «گوله و پلنگ»، «اشباح جنگل سوخته» و «خرس ماه» عناوین دیگر آثار نوشتاری رجبی هستند که قرار است از سوی نشر فنی ایرانی راهی بازار شوند.

«اندوه بالابان» درباره قاچاق غیر قانونی پرنده‌های شکاری به همین نام است که به کشورهای عربی قاچاق می‌شود. «گوله و پنگ» هم در بستری تاریخی به کشتار بی‌رویه گربه‌سانان در اواخر عهد قاجار می‌پردازد و نویسنده با استفاده از سه راوی  گوله، پلنگ و شکارچی به دل ماجرا می‌رود.

«اشباح جنگل سوخته» رجبی هم به موضوع جغد و برخی خرافه‌ها پیرامون این جانور شکاری می‌پردازد. همچنان که او در کتاب «خرس ماه» به برخی از خرافه‌ها درباره این خرس بلوچی که باعث نابودی نسل او شده، پرداخته می‌شود.

منبع: ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .