تبیان، دستیار زندگی
ست  کتابخانه تخصصی کلام و فلسفه به عنوان تنها کتابخانه تخصصی کلام و فلسفه در حوزه علمیه قم با 15 هزار عنوان کتاب به صورت روزانه پذیرای علاقمندان به علوم عقلی است. به گزارش مهر حجت الاسلام "سعید جهانی فرد"  گفت : ای...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کتابخانه تخصصی کلام و فلسفه حوزه علمیه قم گنجینه کتب فسلفی و کلامی است

کتابخانه تخصصی کلام و فلسفه به عنوان تنها کتابخانه تخصصی کلام و فلسفه در حوزه علمیه قم با 15 هزار عنوان کتاب به صورت روزانه پذیرای علاقمندان به علوم عقلی است.

به گزارش مهر حجت الاسلام "سعید جهانی فرد"  گفت : این کتابخانه از خرداد 80 فعالیت خود را به عنوان تنها کتابخانه تخصصی کلام و فلسفه در حوزه علمیه قم با پنج هزار عنوان کتاب شروع کرد و هم اکنون دارای 15 هزار جلد کتاب به زبان های عربی و فارسی است. اغلب کتاب های فلسفی به زبان فارسی و غالب کتاب های کلام به زبان عربی است .

معاون ریاست کتابخانه تخصصی فلسفه و کلام افزود: این کتابخانه محل مراجعه طلاب و دانشجویان، همچنین محققین کلام و فلسفه است به طوری که در اغلب مواقع، با کمبود فضا مواجه هستیم. عضویت در این کتابخانه شرایط خاصی ندارد ولی با توجه به تخصصی بودن ، اغلب مراجعین محققین، دانشجویان رشته فلسفه و کلام یا طلاب علاقمند به این مباحث هستند.

وی افزود: این مرکز از ساعت 8 تا 13 روزهای شنبه تا چهارشنبه برای خواهران و از ساعت 15 تا 21 ویژه آقایان است و تمامی ساعات روز پنج شنبه نیز به آقایان اختصاص یافته است.

"جهانی فرد" گفت: کمبود بودجه و امکانات از مهمترین مشکلات این کتابخانه است اما در نظر داریم که در سال جاری این کتابخانه را به مکان بزرگتری انتقال دهیم. مکانیزه کردن سیستم کتابخانه و تهیه رایانه برای مراجعین در کنار ارائه نرم افزارهای مرتبط با کلام و فلسفه از برنامه های سال 85 این مرکز خواهد بود.

وی اظهار امیدواری کرد با تامین بودجه مورد نیاز امکانات مورد نیاز برای مراجعین این کتابخانه فراهم شود.