تبیان، دستیار زندگی
ود  مدیر پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت (ع) گفت:مراحل اجرایی پروژه پژوهشی پیامبر از دیدگاه اهل بیت در این پژوهشکده آغاز می شود. به گزارش  مهر، دکتر سید "علی رضا واسعی" اضافه کرد: این پروژه در قالب مجموعه‌ ای 15- 10 ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مراحل اجرایی پروژه پژوهشی پیامبر اعظم از دیدگاه اهل بیت(ع) آغاز می شود

مدیر پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت (ع) گفت:مراحل اجرایی پروژه پژوهشی پیامبر از دیدگاه اهل بیت در این پژوهشکده آغاز می شود.

به گزارش  مهر، دکتر سید "علی رضا واسعی" اضافه کرد: این پروژه در قالب مجموعه‌ ای 15- 10 مقاله ای توسط پژوهشگران و اندیشوران برجسته و آشنا به تاریخ و سیره پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) تدوین خواهد شد که امید است تا اوائل سال آینده در قالب کتاب به جامعه علمی و پژوهشی کشور ارائه شود.

وی با اشاره به نامگذاری سال 85 به عنوان سال پیامبر اعظم (ص) گفت: پژوهشگران عرصه دین با توجه به نامگذاری سال پیامبر اعظم (ص) باید توجه ویژه‌ ای نسبت به تاریخ و سیره پیامبر (ص) داشته باشند.

واسعی افزود: علی ‌رغم تلاش ‌های صورت گرفته و چاپ آثار مختلفی در مورد تاریخ اسلام و سیره نبوی به زبان فارسی و دیگر زبان ها ابعاد بسیاری از زندگی پیامبر (ص) همچنان ناشناخته‌ مانده است که پژوهشگران باید با توجه ضرورت‌ های موجود به این عرصه وارد شوند.

رئیس پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت (ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم گفت: از موضوعات ضروری قابل پژوهش در مورد شخصیت پیامبر اکرم (ص)، جایگاه و سیره و شخصیت ایشان از منظر ائمه معصومین (ع) است زیرا در باور شیعه ائمه معصومین (ع) به عنوان اهل بیت پیامبر (ص) و کسانی که آگاه ‌ترین افراد به شخصیت و منش و رفتار پیامبر(ص) بوده ‌اند بهتر از دیگران به تبیین ابعاد وجودی ایشان پرداخته ‌اند.

وی افزود: به همین دلیل با توجه به وظایف پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت (ع) پروژه کلانی توسط پژوهشگران و اندیشوران مراحل اجرایی خود را آغاز کرده است.

واسعی تاکید کرد: ورود به این عرصه دارای مشکلات خاص خود است زیرا باید در این راه، روایات صحیح را از میان برخی روایات مجعول و معروف جدا کرده و سیمای پیامبر (ص) را در قالب یک هندسه معرفتی صحیح به همگان نشان داد.