تبیان، دستیار زندگی
بد   "معهد الدراسات الحکمیه" لبنان و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی حوزه علمیه قم با امضای توافقنامه پژوهشی، زمینه تقویت همکاری علمی میان محققین دو کشور را فراهم کردند. به گزارش مهر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و پژو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همکاری پژوهشی حوزه علمیه قم و پژوهشگران لبنانی توسعه می یابد

"معهد الدراسات الحکمیه" لبنان و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی حوزه علمیه قم با امضای توافقنامه پژوهشی، زمینه تقویت همکاری علمی میان محققین دو کشور را فراهم کردند.

به گزارش مهر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و پژوهشکده حکمت و فلسفه لبنان با امضای تفاهم نامه ‌ای خواستار گسترش همکاری‌ های علمی و پژوهشی به منظور بهبود سطح تحقیقات و جهت‌ دهی آن به نیازهای واقعی جامعه اسلامی شدند.

برگزاری جلسات علمی و کارگاه‌ های آموزشی مشترک، همکاری در تولید آثار علمی، ترجمه آثار علمی طرفین به زبان های عربی و فارسی بر حسب اولویت ‌ها، همکاری در انتشار آثار علمی و پژوهشی و فراهم ‌سازی زمینه مناسب برای ایجاد فرصت ‌های تحصیلی برای محققان و اعضای هیأت علمی، مشارکت در به انجام رساندن طرح‌های تحقیقاتی از سوی محققان دو طرف و ایجاد بستر مناسب برای ارتقاء سطح علمی محققان و پژوهشگران طرفین از مفاد این توافقنامه است.

این تفاهم‌ نامه در طول سفر شیخ "شفیق جراده" رئیس "معهد الدراسات الحکمیه" لبنان به ایران و بازدید از پژوهشگاه به امضای طرفین رسید.