تبیان، دستیار زندگی
شد  مدیر دفتر جنبش نرم‌افزاری وتولید علم دفتر تبلیغات اسلامی قم گفت:ازسال‪۸۳تاكنون‪۲۳كرسی آزاداندیشی و نظریه‌پردازی دراین استان برگزار شده‌است. به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام "علی‌اصغر نصرتی"  افزود: این كرسی‌ها در قا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

۲۳كرسی آزاداندیشی و نظریه‌پردازی در قم برگزار شد

مدیر دفتر جنبش نرم‌افزاری وتولید علم دفتر تبلیغات اسلامی قم گفت:ازسال‪۸۳تاكنون‪۲۳كرسی آزاداندیشی و نظریه‌پردازی دراین استان برگزار شده‌است.

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام "علی‌اصغر نصرتی"  افزود: این كرسی‌ها در قالب مناظره، نقد، پاسخگویی به سووالات و مسائل مستحدثه كه با حضور فضلا و اساتید ترتیب یافته بود.

وی بیان داشت: ایجاد و حركت نهضت تولید علم و جنبش‌نرم‌افزاری و ارائه نظریات و ایده‌های متعدد و مختلف از جمله اهداف این كرسی‌های آزاد اندیشی است.

وی " رابطه قرآن، برهان و عرفان"، " مهندسی توسعه اجتماعی"، "حقوق زن و مرد"، "گرایش‌های سكولاریسم دراندیشه غرب" و "حكومت اسلامی، مدرنیته و دموكراسی" را از جمله مضامین این كرسی‌ها ذكر كرد.

نصرتی یادآور شد: اكثر مباحث مطروحه در این نشست‌ها را مباحث نظری و معرفتی می‌باشد كه به عنوان بنیادهای اساسی تفكر اسلامی در جامعه اسلامی مطرح می‌شود.

وی خاطرنشان كرد: این نشست‌ها به صورت تخصصی و عمومی برگزار شده كه در آن نظریه‌ها و ایده‌ها به صورت آزاد مطرح و مورد نقد و بررسی داوران قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: دفتر جنبش نرم‌افزاری با هدف ساماندهی و جهت‌دهی به خطوط فكری و بومی‌سازی ایده‌ها در جامعه و هماهنگ ساختن آنها نظریات ارائه شده از سوی اساتید دانشگاه‌ها، علما، فضلا، طلاب و دانشجویان فعالیت می‌نماید.

نصرتی تصریح كرد: این دفتر ازسال‪۸۲و با تاكید مقام معظم رهبری‌فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز كرد.

وی یادآور شد: نخستین سایت تخصصی اطلاع رسانی دفتر جنبش نرم‌افزاری در سال‪۸۳راه‌اندازی شد كه مورد استفاده علاقه‌مندان به مباحث مختلف علمی قرار می گیرد.