تبیان، دستیار زندگی
!  متن کامل نامه رئیس‌جمهور به رئیس سازمان تربیت بدنی و اظهارات علی آبادی در این مورد به این شرح است: همانگونه که مطلعید مسابقات فوتبال جاذبه‌های فراوانی دارد و بخصوص در موارد حساس ملی و برجسته باشگاهی، میلیون‌ها نف...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دستور رییس جمهور در اختصاص بهترین جایگاههای ورزشی به بانوان !

متن کامل نامه رئیس‌جمهور به رئیس سازمان تربیت بدنی و اظهارات علی آبادی در این مورد به این شرح است:

همانگونه که مطلعید مسابقات فوتبال جاذبه‌های فراوانی دارد و بخصوص در موارد حساس ملی و برجسته باشگاهی، میلیون‌ها نفر به تماشا می‌نشینند و ده‌ها هزار نفر از جمله خانواده‌های فراوانی هستند که علاقمند و مشتاقند به اتفاق و از نزدیک و در محل ورزشگاه این مسابقات را مشاهده کنند. بر خلاف تصور و تبلیغ عده‌ای، تجربه نشان داده که حضور انبوه خانواده‌ها و بانوان در محیط‌های عمومی، سلامت و اخلاق و عفاف را در آن محیط‌ها حاکم کرده است.

در بخش دیگری از نامه رئیس جمهور آمده است: جامعه زنان در تمامی صحنه‌های حماسه‌ساز دهه‌های اخیر درخط مقدم قرار داشته‌اند و امروز نیز طلایه‌دار حضور سازنده و با نشاط همراه با حفظ ارزش ها و قداست‌ها و مسئولیت‌های ویژه زن متعالی در عرصه‌های گوناگون هستند. از این روز ضرورت دارد با همکاری وزارت کشور و با برنامه‌ریزی صحیح و مقتضی شئون بانوان محترم، بخشی از مرغوبترین مکان‌های تماشاگران در مسابقات فوتبال ملی و مهم به طور ویژه به بانوان و خانواده‌ها اختصاص یابد.

رئیس‌جمهور در بخش پایانی خود آورده است: مطمئن هستم بانوان عزیز ما که پاسدار عفاف و کرامت زنان هستند و در تمام مراحل یار و یاور انقلاب اسلامی بوده‌اند، امروز نیز پرچمدار ایجاد محیط سالم و امن اجتماعی خواهند بود.

مهندس علی آبادی پس از ارسال نامه رئیس‌جمهور به وی در رابطه با حضور بانوان در مسابقات مهم و ملی اظهار كرد‌: كمیته‌ای ویژه مسوول بررسی نقاط قوت و ضعف این موضوع خواهد شد.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان تربیت بدنی همچنین گفت: بی‌تردید بانوان در مدال آوری نقش ارزنده‌ای دارند و باید بیش از پیش برای كار آنها ارزش قائل شد. بانوان ما پا به پای مردان افتخار آ‌فرینی می‌كنند و یكی از علایق آن‌ها نیز حضور در میادین ورزشی فوتبال بود كه با توجه به این علاقه مندی شخص رئیس‌جمهور طی نامه‌ای به من ابلاغ كرد كه توجه ویژه‌ای نسبت به این قضیه داشته باشیم و فضا را برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها ایجاد كنیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود گفت‌: با این توصیف كمیته‌ای خاص در این رابطه تشكیل خواهد شد و كلیه نقاط قوت و ضعف موجود در این زمینه را بررسی خواهیم كرد تا خانواده‌ها را با امنیت لازم در محل خاص مستقر كنیم.

وی در پاسخ به این سؤال كه‌ آیا این طرح به زودی اجرا خواهد شد، گفت‌: بله. ما این كار را در اولین فرصت و در مسابقات لیگ برتر فصل آینده، اجرا می‌كنیم و برای زودتر اجرا شدن آن نیز مسابقات مهم فوتبال را مد نظرداریم كه خانواده‌ها بتوانند در آن حضور یابند.

علی‌آبادی در رابطه با بحث فرهنگ‌سازی برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها گفت‌: بدون شك این قضیه یكی از محورهای مهم كار ما خواهد بود كه باید روی آن تبلیغاتی جدی داشته باشیم كه در این رابطه رسانه‌ها نقش مهمی‌ را ایفا خواهند كرد. ما باید از جوانان بخواهیم با رعایت كامل همه جوانب در ورزشگاه‌ها حضور داشته باشند چرا كه خواهران و مادران آن‌ها پس از این در كنارشان خواهند بود. اما باید بدانیم كه حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها خودش نگاهی فرهنگی است و سبب می‌شود فضای فرهنگی لازم به خود خودی در ورزشگاه شكل بگیرد.

علی‌آبادی در پاسخ به این سؤال كه آیا حضور بانوان در استادیوم‌های ورزشی ممكن خواهد بود یا خیر گفت‌: ما موظفیم دستور دكتر احمدی‌نژاد را اجرا كنیم.