تبیان، دستیار زندگی
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: من به نتیجه رای مردم احترام می گذارم و این نتیجه برای من و همه مردم قابل احترام است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رئیسی: به نتیجه رای مردم احترام می‌گذارم

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: من به نتیجه رای مردم احترام می‌گذارم و این نتیجه برای من و همه مردم قابل احترام است.

پیشخوان خبر تبیان
رئیسی

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری تسنیم حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی کاندیدای دوازدهمین انتخابات ریاسی جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همه باید به رای مردم احترام بگذاریم؛ یکی از افتخارات جمهوری اسلامی حضور مردم برای شکل دادن به نهادهای مختلف است. رای مردم در جمهوری اسلامی تشریفاتی نیست امام فرمودند میزان رای ملت است.

وی افزود: در دنیا با رای مردم قیافه می‌گیرند و حرف مردم را می‌زنند اما در نظام جمهوری اسلامی  رای مردم یک واقعیت است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: باید همه کاندیداها چه در انتخابات ریاست جمهوری و چه در انتخابات شورا به دلیل اطمینان بخش بودن سازوکار انتخابات و بعد هم به دلیل قابل پیگیری بودن تخلفات باید همه تسلیم نتیجه انتخابات باشند

رییسی  تصریح کرد: یکی از انتخابات ریاست جمهوری است که مردم سکان دار قوه مجریه را انتخاب می‌کنند.

وی گفت: چون سخن از زندگی روزمره مردم و وضع اقتصادی سیاست هنر علم وشرایطی که کشور از نظر رشد اقتصادی سیاسی و فرهنگی  می‌تواند در انتخابات مؤثر باشد، انتخابات بسیار مهم  است. پیش بینی می‌کنم که حضور مردم بسیار حداکثری و بسیار خوب باشد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که اگر نتیجه به نفع شما نباشد چه واکنشی خواهید داشت، گفت: مملکت ما مملکت قانون است برای همه جریان ها و جناح  های سیاسی محوریت قانون است، نه در حرف بلکه در عمل باید به رسمیت شناخته شود. چرا که در  کشور ما سازوکاری برای انتخابات وجود دارد و عده ای به عنوان ناظر و مجری دست اندرکار هستند و اصل این سازوکار اطمینان بخش  است و در این سازوکار اطمینان بخش باید حق الناس و امانت داری رعایت شود.

وی گفت: مسئولان و مجریان تمهیداتی برای جلوگیری از تخلف انجام می دهند تا تخلقی صورت نگیرد.

رییسی گفت: ما سازوکار رای گیری و إعلام ارای را اطمئنان بخش می‌دانیم و همچنان که رهبر انقلاب فرمودند ضمن تشکر از دست اندرکاران در حوزه اجرا و نظارت می خواهیم از آرای مردم به عنوان امانت الهی حراست، صیانت و پاسداری کنند هرچه نتیجه انتخابات باشد همه باید خود را موظف بدانند که آن نتیجه را به عنوان نتیجه قانونی تلقی کنند و اگر مثلا یک نفر می بیند که نتیجه متعاقب میل یک کاندیدا نباشد، نباید باعث بهم خوردن اصل سازوکار انتخابات شود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: باید همه کاندیداها چه در انتخابات ریاست جمهوری و چه در انتخابات شورا به دلیل اطمینان بخش بودن سازوکار انتخابات و بعد هم به دلیل قابل پیگیری بودن تخلفات باید همه تسلیم نتیجه انتخابات باشند.

رییسی در پاسخ به این سؤال که اگر رقیب‌تان پیروز شود چه اقدامی می کنید، گفت: من به نتیجه رای مردم احترام می‌گذارم و این نتیجه برای من و همه مردم قابل احترام است.

منبع : تسنیم

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .