تبیان، دستیار زندگی
شد شب گذشته همزمان با پنجمین سالگرد رحلت آیت ‌الله مروج عالم ربانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه فقید اردبیل مراسمی با حضور جمعی از مسئولین استانی وخانواده آن مرحوم در مسجد میرزا علی اکبر اردبیل برگزار شد.  به ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پنجمین سالگرد رحلت عالم ربانی آیت ‌الله مروج در اردبیل برگزار شد

شب گذشته همزمان با پنجمین سالگرد رحلت آیت ‌الله مروج عالم ربانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه فقید اردبیل مراسمی با حضور جمعی از مسئولین استانی وخانواده آن مرحوم در مسجد میرزا علی اکبر اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار "مهر" در اردبیل ، در این مراسم معنوی و با شکوه که حجت ‌الاسلام سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، علی نیکزاد استاندار اردبیل و جمعی از مسئولین و مقامات محلی حضور داشتند، یکی از روحانیون برجسته و اساتید دانشگاه در سخنانی با اشاره به رسالت و نقش عالمان دینی گفت: حضور و تجلی وجود عالمان دینی که وارثان پیامبر و اهل بیت مطهر او هستند در جامعه نمودی از ارزشها و هدایت انسانها است و ما در جامعه متحجر امروز به راهبری و هدایت این عالمان نیازمندیم.

حجت ‌الاسلام و المسلمین عادل مولایی افزود: اردبیل شهر حکمت ها و فرزانگان علم و ادب و معرفت است و جای بسی تأسف است که این شهر مفاخر و بزرگان خود را فراموش کند و از زندگی و حکمتهای آنها بی ‌بهره باشد.

وی با اشاره به زندگی و وجود 50 مجتهد جلیل ‌القدر و دارا بودن 24 امامزاده شریف در اردبیل گفت: اردبیل در طول تاریخ مشحون به فضایل و وجود علمای بزرگ و وارسته بوده و هست و ما امروز میراث ‌دار چنین شهری هستیم که نور قدسی آن بزرگان شهر ما را همچنان تابناک و منور ساخته است.

مولایی، آیت ‌الله مروج را مظهر پاکی نفس ، حفظ حریم و حرمت بزرگان و روح بزرگ و فرزانه ربوبیت بر شمرد و تصریح کرد: باید رمز و راز ماندگار آیت ‌الله مروج را در دلربایی شخصیت و سلوک فردی و اجتماعی و پیراستگی رفتار و سکنات او از هر گونه ناپاکی دانست و این شخصیت عظیم را بخاطر این فضایل تجلیل کرد.