تبیان، دستیار زندگی
شد  اعضای کمیته پیگیری سرنوشت امام موسی صدر در مجلس شورای اسلامی، درباره آخرین تحولات پیگیری سرنوشت امام موسی صدر با نبیه بری رئیس مجلس لبنان تبادل نظر کردند. به گزارش مهر، در این دیدارکه عصر روز گذشته (یکشنبه) ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آخرین اطلاعات سرنوشت امام موسی صدر میان نبیه بری و نمایندگان مجلس ایران بررسی شد

اعضای کمیته پیگیری سرنوشت امام موسی صدر در مجلس شورای اسلامی، درباره آخرین تحولات پیگیری سرنوشت امام موسی صدر با نبیه بری رئیس مجلس لبنان تبادل نظر کردند.

به گزارش مهر، در این دیدارکه عصر روز گذشته (یکشنبه) برگزار شد، حجت الاسلام فاکر، سعید ابوطالب، الهام امین زاده و حسین فدایی اعضای کمیته پیگیری سرنوشت امام موسی صدر در مجلس در حاشیه کنفرانس بین المللی قدس و حمایت از حقوق ملت فلسطین، راهکارهای مشترک دو کشور ایران و لبنان برای نحوه مواجهه با وقایع اخیر در پرونده امام موسی صدر را بررسی کردند.

نبیه بری رئیس مجلس لبنان گفت : پس از پیروزی انقلاب اسلامی، زمانی که "معمر قذافی" می خواست در مدرسه رفاه با امام دیدار کند، ما خدمت امام رسیدیم و مساله ربوده شدن امام موسی صدر درلیبی توسط قذافی را برای امام توضیح دادیم که امام به ما گفتند که موسی صدر پسر، شاگرد و دوست من بود و قذافی اگر می خواهد بیاید باید با "موسی" بیاید که از آن روز تا کنون مساله امام موسی صدر در حال پیگیری توسط جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس مجلس لبنان افزود : زمانی که لیبی قصد پایان دادن به پرونده های بین المللی خود را داشت، و از جمله حاضر شد برای کشته شدگان در حادثه "لاکربی" ده ها میلیون دلار بپردازد تا آن پرونده بسته شود، در همین راستا با ارتباطی که با برلوسکنی نخست وزیر وقت ایتالیا انجام شد، معمله ای صورت گرفت و یک دادگاه ایتالیایی قراری صادر کرد که امام موسی صدر 26 سال پیش از لیبی وارد ایتالیا شده و در این کشور ربوده شده است؛ در حالی که "قذافی" دو سال پیش به صراحت اعتراف کرد که امام موسی صدر در لیبی ربوده شده است.

وی تاکید کرد : ربوده شدن امام موسی صدر توسط لیبی و زنده بودن وی محرز است و قطعا ما استرداد امام موسی صدر را از لیبی می خواهیم.

به گزارش مهر در این جلسه پس از تبادل آخرین اطلاعات نتیجه گیری شد که طبق آخرین اخبار، امام موسی صدر در قید حیات است و توسط دولت لیبی در نقطه ای نامعلوم در این کشور نگهداری می شود.

همچنین توافق شد تا یک گروه پارلمانی متشکل از نمایندگان مجلس لبنان و نمایندگانی از مجلس ایران برای پیگیری سرنوشت امام موسی صدر تشکیل شود.